پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۷۶۱
۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۲
اقتصاددریایی -​​​​​​​ ​​​​​​​بوشهر مدیرکل امور اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: با تلاش‌های انجام شده، ۲۰ هزار شغل شامل ۵ هزار شغل مستقیم و ۱۵ هزار شغل غیرمستقیم در حوزه صنایع دریایی استان بوشهر ایجاد شد.

ایجاد ۲۰هزار شغل در حوزه صنایع دریایی بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی، ضرغام حیدریه در بازدید از صنایع دریایی استان بوشهر گفت: بوشهر دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه دریاست که باید از این موقعیت استفاده بهینه را ببریم.

وی افزود: صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهر از دیرباز جایگاه خاصی داشته و اگر این صنعت را تقویت کنیم، اشتغال قابل توجهی نیز ایجاد می‌شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور اشتغال استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: ۲۵ فقره پروانه بهره‌برداری ساخت شناور و سازه‌های دریایی در استان بوشهر صادر شده است.

حیدریه گفت: این واحدها و صنایع در زمینه صنعت شناور سازی، تعمیرات کشتی، سکوسازی در مقیاس مختلف در حوزه‌های فلزی و فایبرگلاس با اشتغال حدود پنج هزار نفر به‌صورت مستقیم تقریباً معادل سه برابر این عدد به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مهدی صفوی مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر نیز بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی در عرصه دریایی است و نیاز است که حمایت ویژه و لازم از این بخش انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، وی اضافه کرد: واحدهای موجود صنایع دریایی در استان بوشهر از حیث دانش و توان فنی، نیروی انسانی، تکنولوژی، زیرساخت، تجهیزات و ماشین‌آلات و مقیاس کارهای انجام شده صاحب نام و برند در سطح استان، کشور و منطقه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه