پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۰۳۳
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۹
اقتصاددریایی - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رونق اقتصادی در بنادر تابعه اداره کل، از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کالا در ۱۰ ماهه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران ۷۸ درصد افزایش یافت

به گزارش اقتصاددریایی، سعید کیا کجوری با اشاره به عملکرد رو به رشد بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال جاری اظهارداشت: همچنین در این مدت میزان صادرات کالا از بنادرتابعه اداره کل بیش از ۸۷ هزار و ۲۴۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹۳ درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد : در بخش ورود کشتی های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبلی ۶۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رشد ۶۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال جاری گفت: همچنین عملکرد بندر فریدونکنار از آغاز سال جاری تا کنون در بخش تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه قبلی ۱۳۲ درصد رشد داشته و در بخش صادرات نیز از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

گفتنی است محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات،کاغذ و مقوا،چوب و تخته از عمده ترین کالاهای وارداتی به این بنادر در سال جاری بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه