پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۱۳۷
۲۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۹
اقتصاددریایی
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بندر امام درحوزه پایانه‌های معدنی، نفتی، غلات، سیلوهای غلات، در قالب پایانه‌های استاندارد تخلیه و بارگیری ظرفیت‌سازی خیلی خوبی را داریم، تاکید کرد: ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای نفتی بندرامام (ره) به یک میلیون تن خواهید رسید و ظرفیت حوزه غلات پایانه‌های غلات نیز احتمالا به حدود ۱۳ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای نفتی بندرامام (ره) به یک میلیون تن خواهد رسید

به گزارش اقتصاددریایی، جلیل اسلامی در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) که با حضور مدیرعامل و سایر اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت، درخصوص تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر استان خوزستان از جمله مجتمع بندری امام خمینی (ره)، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیت دریایی و همچنین سازمانی که توسعه بنادر را مدیریت می‌کند در کنار بخش خصوصی، برنامه‌های راهبردی گسترده‌ای را در خصوص اقتصاد دریامحور، توسعه حوزه‌های دریایی و بندری، زیرساخت‌هایی که به موضوع حمل و نقل و لجستیک و مخصوصا ترانزیت که در برنامه پنج ساله هفتم توسعه و سایر برنامه راهبردی به آن اشاره شده، در دستورکار قرار داده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: نکته اول اینکه مدل مشارکت مناسبی را در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیاده‌سازی داریم که خوشبختانه با تقاضا و حضور بخش خصوصی روز به روز توسعه پیدا می‌کند و نکته دوم استفاده از ظرفیت‌های مالی و وجوه اداره شده است که آمادگی کمک به سرمایه‌گذاران در تسریع و توسعه ظرفیت‌ها را داریم. مخصوصا در حوزه بندرامام با توجه به ظرفیت‌های بارزی که گذر در حوزه نفت، غلات و موضوعات ترانزیت دارد، این استقبال و آمادگی وجود دارد که کمک کنیم بخش خصوصی پروژه‌های جاری امسال را تمام بکند.

اسلامی با بیان اینکه درحوزه پایانه‌های معدنی، نفتی، غلات، سیلوهای غلات، در قالب پایانه‌های استاندارد تخلیه و بارگیری، ظرفیت‌سازی خیلی خوبی را داریم، تاکید کرد: ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای نفتی بندرامام (ره)  به یک میلیون تن خواهید رسید. در حوزه غلات پایانه‌های غلات احتمالا به حدود ۱۳ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد و همینطور در ارتباط با پایانه‌های معدنی و سایر کالاها.

وی خاطر نشان کرد: همکاری بسیار خوب و ارزشمندی بین سازمان بنادر و دریانوردی، دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است که تشکر می‌کنیم. امروز هم بازدید داشتیم که اکثر پروژه ها در شرایط مناسب و خوبی هستند و در زمان خودشان به ظرفیت بهره‌برداری خواهند رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه