پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۱۰۰
۰۳ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۴
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر آبادان، به صورت شبانه روزی از اول مهرماه ۱۴۰۳ خبر داد.

صادرات و واردات کالا در بندر آبادان شبانه روزی شد

به گزارش اقتصاددریایی،کامبیز مالکی با اعلام این خبر به رسانه‌های جمعی گفت: به منظور تسهیل در ترافیک شهری آبادان و بندر تصمیم بر این شد که در دو زمان مختلف و به صورت تفکیکی، عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر آبادان انجام شود.
وی اظهار داشت: همزمان بودن انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا (صادرات و واردات) در بندر آبادان با توجه به رشد فعالیت در آن منجر به افزایش ترافیک تردد خودرو‌های حمل و تخلیه بار از جمله هنگام ورود و خروج کالا از انبار‌ها و محوطه بندری می‌شد.
مالکی‌زاده افزود: تلاش می‌شود در طول شبانه روز فعالیت در بندر با دقت و ایمنی بیشتری انجام شود.
وی گفت: طبق برنامه تنظیمی از این پس عملیات صادرات در زمان اداری و تا ساعت ۱۵ خواهد بود و پس از آن عملیات تخلیه بار وارداتی شناور‌ها در بندر شروع خواهد شد.
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: زمان عملیات تخلیه کالا بر حسب میزان و حجم آن در ساعات مختلف شب ادامه خواهد داشت.
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه محیط بندر آبادان از نظر روشنایی در شب مشکلی برای فعالیت اقتصادی ندارد گفت: دو گروه نیروی انسانی در دو نوبت کاری و با تجهیزاتی کافی روند تخلیه کالا‌های وارداتی را انجام می‌دهند.
وی گفت: این طرح باعث می‌شود که در زمان ساعت‌های اداری، صرفاً عوامل عملیات صادرات و پس از آن گروه دوم به عنوان متخصص انجام عملیات تخلیه بار وارداتی، در محوطه و انبار‌ها حضور داشته باشند که این مهم ترافیک در خیابان‌های اطراف بندر را روان‌تر می‌کند.
بندر آبادان در کرانه شرقی آبراه اروندرود و در محدوده شهری قرار دارد. بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار به صورت واحد زیرنظر مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان اداره می‌شوند.
این سه بندر جزو بنادر کوچک و متوسط استان خوزستان محسوب می‌شوند.
همه تأسیسات بندری این سه بندر در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران به کلی منهدم شدند. بازسازی زیرساخت‌های بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار از نیمه دوم سال ۱۳۶۷ و پس از پایان جنگ تحمیلی شروع شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه