پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۵۹
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۰
اقتصاددریایی - معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از بارگیری محموله ۴۶ هزار تنی مشتقات نفتی در بندر بوشهر خبر داد.

بارگیری محموله ۴۶ هزار تنی مشتقات نفتی ترانزیتی در بندر بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی، عبدالسعید عباسی با اشاره به بارگیری مشتقات نفتی از بندر بوشهر اظهار کرد: یک کشتی ۱۰ هزار تُنی جهت بارگیری مشتقات نفتی ترانزیتی وارد بندر بوشهر شد که پس از بارگیری بیش از ۴۶ هزار تُن بندر بوشهر را ترک کرد.

وی با بیان اینکه این کشتی دارای ۲۴۴ متر طول و ۴۲ متر عرض بود گفت: بارگیری به میزان ۴۶ هزار تُن تاکنون در بندر بوشهر بی سابقه بوده و یک رکورد محسوب می‌شود.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: امید است با تعمیق کانال دسترسی بندر بوشهر شرایط مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی فراهم شده و بتوان از تمام ظرفیت شناور‌ها برای حضور به این بندر استفاده کرد.

عباسی ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر نسبت به مدت ۱۰ ساله رشد ۱۵ برابری داشته و میزان آن از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن عبور کرده است.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حال تکمیل زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین بوده و تلاش دارد به منظور کاهش ترافیک در محدوده شهری، فعالیت‌های ترانزیت نفتی را بطور کامل به مجتمع بندری نگین منتقل کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه