پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۰۴
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۴
اقتصاددریایی - مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی از اجرای برنامه جامع پایش آلودگی میکروبی و سلامت شناگاه‌ها و آب‌های ساحلی دریای خزر به طور گسترده شامل ۱۱۰ ایستگاه در دریای خزر و نیز در سواحل خلیج فارس و دریای عمان به عنوان پروژه مهم محیط زیست دریایی کشور با همکاری وزارت بهداشت و وزارت کشور خبر داد.

اجرای پایش آلودگی میکروبی شناگاه‌ها در ۱۱۰ ایستگاه خزر و خلیج فارس

به گزارش اقتصاددریایی، امید صدیقی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه برنامه جامع پایش آلودگی میکروبی و سلامت شناگاه‌ها و آب‌های ساحلی دریای خزر به طور گسترده شامل ۱۱۰ ایستگاه در دریای خزر و نیز در سواحل خلیج فارس و دریای عمان در حال انجام است، گفت: این برنامه جامع در فصل شنا با تکرار بیشتر در حال انجام است.

مدیر‌کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی، افزود: برنامه پایش آلودگی میکروبی سواحل به ویژه دریای خزر سالهاست که در حال انجام است و اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور پایش و نظارت دقیق و اصولی و همچنین بهبود شرایط محیط زیستی و بهداشتی شناگاه‌های ساحلی، تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور و وزارت بهداشت در سال‌های قبل منعقد شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه به روز‌نمایی و تکمیل و در سال جاری با امضای معاونین وزارت کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست رسید و با حمایت‌ها و همکاری مؤثر این دستگاه‌ها اقدامات مهمی در راستای بهبود وضعیت بهداشتی و محیط زیستی شناگاه‌های ساحلی خزر آغاز شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: با همکاری وزارت کشور اعتبار لازم برای بهبود وضعیت بهداشتی و محیط زیستی شناگاه‌ها و نیز نصب پرچم و علایم هشدار دهنده شناگاه‌ها تأمین و تخصیص یافت و عملیات نصب پرچم و سایر اقدامات در شناگاه‌های سواحل خزر در حال اجرا است.

صدیقی بیان داشت: این اقدام مهم محیط زیستی در حالی انجام می‌شود که طی سال‌های اخیر توان و دامنه پایش منابع آلاینده محیط زیست دریایی و سواحل افزایش قابل توجهی داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه