پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۰۳
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۰
اقتصاددریایی - مجری طرح پرورش ماهی در دریا از ایجاد باغ‌های مرجانی خصوصی در مناطق کم عمق ساحلی خلیج فارس و دریای عمان در قالب برنامه هفتم توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا خبر داد.

ایجاد باغ‌های مرجانی در مناطق کم عمق ساحلی خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش اقتصاددریایی، محمد رنگرز جدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همزمان با توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا قصد داریم نسبت به ایجاد باغ‌های مرجانی خصوصی در مناطق کم عمق ساحلی خلیج فارس و دریای عمان اقدام کنیم.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا، گفت: این امر در کنار حفاظت از محیط زیست دریایی کشور، نقش مهمی در ایجاد زیستگاه‌های جدید و مناطق امن تخم گذاری برای آبزیان دارد.

وی هچنین از پرورش انواع فیلتر‌های زیستی مانند صدف، جلبک و گیاهان آبزی در اطراف قفس‌های دریایی و نیز پرورش انواع کفزیان ارزشمند و اقتصادی مانند خیار دریایی، توتیا، ستاره دریایی و .. در بستر دریا به عنوان بخشی از چشم انداز صنعت پرورش آبزیان در دریا طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

وی تأکید کرد: پرورش انواع گونه‌های ماهیان بومی در قفس در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر نیز در چشم انداز برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است.

رنگرز جدی اشاره به فعالیت ۴۰ مزرعه پرورش ماهی در دریا طی چند سال اخیر از راه اندازی ۳۰ مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا خبر داد و گفت: این مزارع با استقرار ۸۶ قفس جدید در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر ایجاد شده اند که در مجموع هم اکنون شاهد فعالیت ۷۰ مزرعه پرورش ماهی در خلیج فارس و دریای خزر هستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: با این ۳۰ مزرعه جدید، مجموع ظرفیت تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ماهی در دریا ایجاد شده است که نقش مهمی در توسعه این صنعت مهم شیلاتی خواهد داشت.

رنگرزجدی در ادامه گفته‌های خود در خصوص میزان ذخیره سازی در مزارع پرورش ماهی در دریا، تصریح کرد: بیش از شش میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳۵۶ قفس دریایی طی فصل پرورش ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ذخیره سازی شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه