پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۶۴
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۱
اقتصاددریایی -مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار از گمرکات استان گفت: طی سال جاری تاکنون ارزش کالای صادراتی از طریق گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.

صادرات کالا از گمرکات بوشهر ۳ درصد افزایش یافت

به گزارش اقتصاددریایی،علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر صادرات ۴.۹ میلیارد دلاری در ۵ ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در این مدت ۱۳ میلیون و ۲۱۵ هزار تُن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به مقصد کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

وی محموله‌های صادراتی در ۵ ماه نخست امسال را شامل محصولات پتروشیمی، انواع تولیدات حوزه شیلات، آبزیان، میعانات گازی، سیمان، مواد معدنی، سبزیجات و صیفی‌جات اعلام و خاطرنشان کرد: این محموله‌ها به کشور‌هایی مختلف از جمله چین، امارات متحده عربی، هند، برزیل، ترکیه، پاکستان، عمان، قطر، تایوان، سریلانکا صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه در مدت یاد شده ۳۳۲ هزار تُن کالای وارداتی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است گفت: این کالا‌ها به ارزش یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۷ و ارزشی ۱۹ درصد افزایش یافته که نشان از رونق اقتصادی و تجاری استان بوشهر است.

وی ادامه داد: در ۵ ماه امسال انواع پارچه، لاستیک، بلبرینگ، قطعات و لوازم یدکی خودرو، تخمه آفتابگردان، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، پمپ، موز و خودرو وارد گمرکات استان بوشهر و ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: این کالا‌ها از کشور‌های امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هندوستان، سریلانکا، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و پاکستان وارد و از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

سلیمانی از افزایش درآمد گمرکات استان بوشهر در ۵ ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۵ ماه امسال درآمد گمرکات استان بوشهر هفت هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه