پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۱۵
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۶
اقتصاددریایی - در پی رونق تجارت در آسیا و خاورمیانه خطوط کشتیرانی ائتلاف وان، تایوان، کره جنوبی، سنگاپور، MSC مسیر‌های جدید کشتیرانی و حمل ونقلی را از مبدا چین به کشور‌هایی مانند امارات، قطر، عربستان سعودی و سایر بنادر خاورمیانه راه اندازی می‌کنند.

راه اندازی خطوط جدید کشتیرانی برای رونق تجارت در آسیا و خاورمیانه

به گزارش اقتصاددریایی، ائتلاف وان و شرکت حمل‌و‌نقل تایوان سرویس سریع السیر را برای اتصال بنادر جنوبی چین به بندر جبل علی امارات و بندر حمد قطر راه اندازی می‌کنند. از سوی دیگر کره جنوبی همراه با سنگاپور سرویس سریع السیری را برای اتصال چین به خاورمیانه تدارک دیده‌اند.

سرویس ائتلاف وان با نام سرویس سریع السیر چین خاورمیانه China-Middle East Express (SMX) بنادر جنوبی چین از جمله بنادر خلیج داچان و نانشا به بندر جبل‌علی امارات و بندر حمد قطر متصل می‌کند.

از سوی دیگر شرکت حمل‌و‌نقل تایوان به نام TS Lines با شرکت حمل‌و‌نقل لجستیکی کره جنوبی Sinokor و شرکت حمل‌و‌نقل سنگاپور X-Press Feeders برای ایجاد سرویس سریع السیر دیگری برای اتصال چین مرکزی به خاورمیانه به نام Central China Middle East Express (CME) که بنادرنینگدائو، شانگهای، نینگب، شنزن، پورت کلانگ و کلمبو را به جبل علی امارات متصل می‌کند.

برای این خط سریع السیر شرکت Sinokor دو کشتی ۸۰۰۰ TEU، X-Press دو کشتی ۷۰۰۰ TEU و شرکت تایوانی یک کشتی ۷۰۰۰ TEU به کار می‌گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است شرکت حمل‌و‌نقل TS Lines در مورد تجارت بین آسیای شرقی و خاورمیانه بسیار چشم انداز روشنی دارد که در راستای آن سفارش ساخت دو کشتی ۴۳۰۰ TEU به کشتی‌سازی چینی CSSC را نیز اعلام کرده است.

شرکت حمل‌و‌نقل Sinokor در ماه می ۲۰۲۴ میلادی سرویس SGX۱ را با China United Lines، گروه حمل‌و‌نقل لجستیکی Unifeeder و ناوبری قطر آغاز کرد که با این سرویس وارد خط شرق آسیا-خاورمیانه شد.

«سایمون هینی» مدیر ارشد تحقیقات Drewry در این زمینه گفت: تجارت آسیا و خاورمیانه در نیمه اول ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ میلادی صنعت حمل‌و‌نقل رشد خود را آغاز کرده است. ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی صنعت حمل‌و‌نقل نسبت به دوره قوی و فعال نیمه اول سال کمی آرامتر شود، اما با وجود چالش‌های لجستیکی بسیار در خاور‌میانه این صنعت همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است شرکت کشتیرانی MSC در اواخر آگوست ۲۰۲۴ میلادی یک سرویس مستقل به نام Clanga را برای اتصال چین به بندر دمام عربستان سعودی راه اندازی کرد.

به گفتۀ سخنگوی شرکت MSC هدف Clanga کاهش ازدحام بنادر خاورمیانه است.

همچنین کشتیرانی MSC سرویس Falcon را که قبلاً بندر بوسان کره جنوبی را به خاورمیانه متصل می‌کرد بازسازی کرد که بر‌اساس آن اتصال بین بنادر تیانجین، بوسان، چینگدائو، شانگهای، نینگبو، شیامن، نانشا، شیکو چین، بندر سنگاپور، جبل علی، ابوظبی در امارات، حمد قطر و ام القصر عراق برقرار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه