پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۸۹۹
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۸
اقتصاددریایی - معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به پروژه‌های سرمایه گذاری موجود در مجتمع بندری انزلی، اعلام کرد: احداث مخازن روغن خام خوراکی، سیلوی مکانیزه غلات و همپنین مرکز ساخت و تعمیرات انواع شناور‌ها (کشتی سازی) از جمله پروژه‌های مهم در دستور کار اداره سرمایه گذاری این اداره کل است.

احداث مخازن روغن خام خوراکی، سیلوی مکانیزه غلات و کشتی سازی در بنادر گیلان

به گزارش اقتصاددریایی، مجتبی نظری با اعلام این خبر، اظهار داشت: این 3 پروژه برای بیش 400 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مخازن روغن خام خوراکی با ظرفیت 40 هزار تنی در این بندر احداث می شود، خاطرنشان کرد: این پروژه دارای 8 مخزن بوده که هر کدام، ظرفیت گنجایش ۵ هزار تن روغن خام خوراکی را دارد و با سرمایه گذاری 2 هزار و 300 میلیارد ریال برای 45 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به همراه دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ظرفیت کنونی مجتمع بندری انزلی در بخش روغن خوراکی 16 هزار تن بوده، افزود: با عملیاتی شدن این مخزن، توان بندرانزلی در این بخش به 56 هزار تن خواهد رسید.

نظری با اشاره به مهمترین مزایای این قرارداد، تصریح کرد: افزایش ترافیک و حمل و نقل دریایی به سبب حضور هر چه بیشتر کشتی های تجاری که موجب رونق اقتصادی در بندرانزلی می‌شود از جمله این مزایا است.
وی با اشاره به پروژه احداث سیلوی مکانیزه غلات در مجتمع بندری انزلی، گفت: با یکی از شرکت‌های مطرح وارد کننده غلات؛ تفاهم‌نامه احداث سیلوهای مکانیزه منعقد شده و امیدواریم با ارائه طرح توجیهی از سوی پیمانکار، قرارداد آن در نیم نخست سال جاری منعقد گردد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به مزایای راه اندازی سیلوهای مکانیزه در انزلی، بیان داشت: سرعت تخلیه بار، افزایش حضور کشتی‌های تجاری حامل غلات، کاهش هدر رفت کالا حین تخلیه از کشتی و انتقال به سیلو از جمله مزایای ساخت این نوع سیلوها است.

نظری با اشاره به پروژه عظیم و بسیار مهم مرکز ساخت و تعمیرات انواع شناورها (کشتی سازی)، عنوان کرد: تفاهمنامه آن با حضور وزیر پیشین راه به امضا رسید و اکنون سازمان بنادر و دریانوردی در حال تهیه پیش نویس قرارداد است.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری اولیه این پروژه بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان بوده و پیشبینی شده برای بیش از 300 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم همراه داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه