پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۸۶۷
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۵
اقتصاددریایی - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از پیگیری حقوقى و قضایی آلودگی نفتی خلیج‌فارس در آب‌های غرب جزیره خارگ خبر داد.

پیگیری آلودگی نفتی خلیج فارس در آب‌های غرب جزیره خارگ

به گزارش اقتصاددریایی، عبدالرحمن مرادزاده در نشست بررسی آلودگی نفتی جزیره خارگ اظهار کرد: در روز‌های گذشته در نزدیکی جزیره خارگ لکه‌های نفتی مشاهده شده بود که کارشناسان محیط زیست موضوع را بررسی کرده و در همین راستا عملیات کنترل آلودگی توسط شرکت مسئول و پاکسازی توسط شناور دریاپاک اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شناور‌های شرکت مسئول آغاز شده است.

وی با تاکید بر پیگیری حقوقى و قضایی این آلودگی نفتی در خلیج فارس بیان کرد: نشت نفت از خطوط لوله انتقال نفت وسکو‌ها و تأسیسات نفتی دریایی از مهمترین دلایل وقوع این آلودگی‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: خلیج فارس از اکوسیستم مهم و دارای غنا و تنوع زیستی ارزشمندی است که هرگونه تغییر در شرایط زیستگاهی این اکوسیستم آسیب و خسارت غیرقابل جبرانی را به آن وارد می‌کند.

مرادزاده بیان کرد: جزیره خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو، زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی و یک اکوسیستم با ارزش زیستی است که آلودگی نفتی مهمترین تهدید این اکوسیستم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بنابراین به همه دستگاه‌ها و شرکت‌های مسئول تاکید می‌شود در کنترل آلودگی و پاکسازی و اقدامات پیشگیرانه تسریع کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه