پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۸۶۶
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۴
اقتصاددریایی - معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد حدود ۴۶ درصدی صادرات کالا‌های نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری انزلی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد ۴۶ درصدی صادرات کالا‌های نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری انزلی

به گزارش اقتصاددریایی، مجتبی نظری با اعلام این خبر اظهار داشت: در مدت مذکور بیش از 854 هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.
وی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال، بیش از 216 هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از این بندر به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد چشمگیر 46 درصدی در این بخش شاهد هستیم.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در سال جاری 2 هزار و 357 TEU کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است، گفت: در این مدت، 294 فروند شناور نیز به این بندر وارد شده‌اند.
نظری با اشاره به کالاهای صادراتی، افزود: مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و آهن آلات از جمله کالاهای صادر شده از مجتمع بندری انزلی هستند.
وی با بیان اینکه نزدیک به 466 هزار تن کالاهای اساسی از طریق مجتمع بندری انزلی به کشور وارد شد، تصریح کرد: کالاهای اساسی شامل غلات (سویا، ذرت، جو، گندم و کنجاله) و همچنین روغن خام خوراکی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه