پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۸۲۸
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۷
اقتصاددریایی - رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه غرق شدگی هشت درصد در کشور طی پنج ماهه نخست امسال رشد داشته است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۴ نفر در سواحل استان‌های ساحلی جنوب کشور غرق شده‌اند.

مرگ ۸۴ نفر در خلیج فارس

به گزارش اقتصاددریایی، جعفر میعادفر، با اشاره به جزئیاتی از غرق شدگان طی پنج ماهه نخست امسال در کشور، اظهار کرد: در پنج ماه اول امسال از بین ۸۱۵ نفر غرق شده، ۷۶۲ نفر ایرانی و ۵۳ نفر معادل هفت درصد از کل غرق شدگان، اتباع سایر کشورها بوده اند.

وی افزود: از این تعداد غرق شده خوشبختانه ۳۳۶ نفر پس از نجات توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت درمان قرار گرفتند و متأسفانه ۴۷۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به رشد هشت درصدی فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در پنج ماه اول امسال، از کاهش ۳۰ درصدی غرق شدگی در سواحل دریاها خبر داد و گفت: ۸۰ درصد افراد غرق شده و ۸۶ درصد از فوتی‌ها، مردان هستند. این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین غرق شدگی در رودخانه‌ها، سواحل دریاها و استخرهای کشاورزی ثبت شده است، گفت: استان‌های مازندران با ۸۷ مورد، فارس با ۷۰ و بوشهر با ۵۸ مورد، بیشترین غریق را داشته اند و بیشترین رشد ثبت موارد غرق شدگی در سال جاری در پنج ماه نخست امسال مربوط به استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و گلستان بوده است.

میعادفر خاطرنشان کرد: بر‌اساس اطلاعات سازمان پزشکی قانونی از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته، در محیط‌های آبی کشور، ۲۰ هزار و ۵۵۵ نفر معادل سالانه حدود یک هزار و ۸۲ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که بیشترین فوتی ثبت شده در سال ۹۸ با یک هزار و ۲۷۵ نفر و کمترین فوتی ثبت شده نیز مربوط به سال ۹۴ با ۸۷۹ نفر بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور غرق شدگی را سومین عامل مرگ ناشی از حوادث غیرعمد در دنیا عنوان کرد و گفت: خلیج فارس با ۸۴ مورد و دریای کاسپین با ۸۰ مورد بیشترین غرق شدگی در سواحل دریایی را داشته اند.

وی در انتها نیز عنوان کرد: استان‌های خوزستان با ۲۵ مورد، آذربایجان غربی با ۲۴ مورد و گیلان با ۱۸ مورد، بیشترین غرق شدگی در رودخانه‌ها را در کشور داشته‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه