پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۶۸
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۴
اقتصاددریایی - مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در شرایط توفانی و مواج بودن خلیج فارس نفتکش غول پیکر ۳۲۰ هزار تُنی در پایانه نفتی خارگ پهلودهی شد.

پهلودهی نفتکش غول پیکر در شرایط توفانی خلیج‌فارس

به گزارش اقتصاددریایی،عباس غریبی با بیان شرایط نامساعد و مواج خلیج فارس برای پهلودهی نفتکش‌ها در پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: با تلاش کارکنان عملیات دریایی پایانه نفتی خارگ، نفتکش ۳۲۰ هزار تُنی به صورت ایمن و در کمترین زمان به اسکله صادراتی پایانه نفتی خارگ پهلو داده شد.

وی افزود: فعالیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یک شرکت فنی، عملیاتی و تخصصی همواره همسو با سیاست‌های راهبردی صنعت نفت در زمینه دریافت، ذخیره و صادرات نفت خام با انجام فرآیند‌های ذخیره‌سازی، اندازه گیری، پهلودهی، بارگیری و جداسازی نفتکش‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: همزمان با افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی و مواج بودن دریا در اسکله غربی جزیره خارگ به جهت جلوگیری از سرریز شدن مخازن ذخیره سازی و کمک به تولید نفت کشور، طی هماهنگی صورت گرفته تلاشگران مجموعه عملیات و با پشتیبانی سایر ادارات پایانه نفتی خارگ با ارزیابی همه ریسک‌های عملیاتی و تلاش کم سابقه، اقدام به پهلودهی نفتکش ۳۲۰ هزار تُنی به اسکله نفتی غربی کردند.

غریبی تأکید کرد: این عملیات شب هنگام و علی‌رغم وزش باد جنوب شرقی و متلاطم بودن خلیج فارس و در زمان بسته بودن بندر صادراتی صورت گرفت که این نشان دهندۀ توانمندی، دانش، تجربه عملیاتی و تعصب سازمانی متخصصین این شرکت در انجام مأموریت‌های محوله دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه