پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۶۵
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۷
اقتصاددریایی - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU عملیات کانتینری در چهار ماهه امسال در بندر شهید رجایی این استان ثبت شد.

۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد

به گزارش اقتصاددریایی،حسین عباس‌نژاد در این ارتباط اظهار کرد: از مجموع عملیات کانتینری انجام شده در چهارماه امسال، ۴۹۲ هزار و ۷۱۰ TEU کانتینر تخلیه و ۴۶۶ هزار و ۹۱۰ TEU کانتینر نیز به مقصد کشور‌های هدف بارگیری شده است.

وی با اشاره به پهلودهی ۹۷۰ فروند شناور کانتینری به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، ادامه داد: حجم کانتینر‌های صادراتی در بزرگترین بندر کانتینری ایران در این مدت نیز ۲۱۴ هزار و ۵۲۸ TEU بوده که ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین میزان ترانزیت خارجی با ۳۵ درصد رشد را ۱۷۸ هزار و ۷۳۸ TEU کانتینر و میزان ترانشیپ را ۷۹ هزار و ۵۲۸ TEU کانتینر عنوان کرد.

عباس نژاد در ادامه به افزایش ۱۰۳ درصدی ورودی کانتینر یخچالی در چهار ماهه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: از مجموع ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی، ۲۹۴ هزار و ۳۳۷ TEU کانتینر وارد شده که ۱۵ هزار و ۱۴۱ کانتینر آن تخلیه شده است.

وی تعداد ناوگان اضافه شده به بخش حمل‌و‌نقل دریایی استان هرمزگان را ۹ فروند شناور اعلام کرد و گفت: همچنین در چهارماهه امسال چهار دستگاه ریچ‌استاکر و یک‌دستگاه ترانس‌تینر جدید به ظرفیت تجهیزات بندری اضافه شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه