پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۶۲
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۶
اقتصاددریایی - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش ۶.۵ برابری میزان واردات کالا در بندر بوشهر خبر داد و گفت: در ۴ ماه ابتدایی امسال ۱۷۳ هزار و ۱۹۱ تن در بندر بوشهر تخلیه شده است.

افزایش ۶.۵ برابری واردات کالا در بندر بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی، محمد شکیبی‌نسب از افزایش ۷۵ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی با افزایش ۲۸.۶ درصدی به یک میلیون و ۵۳ هزار تُن و تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی با افزایش ۱۴۸.۷ درصدی به یک میلیون و ۲۹۶ هزار تُن رسیده است.

وی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر بوشهر در ۴ ماه ابتدایی امسال را با افزایش ۳۵.۶ درصدی دانست و گفت: در این مدت ۲۲ هزار و ۴۳۹ تی. ای. یو کانتینر کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: میزان واردات و تخلیه کالا در بندر بوشهر در مدت یاد شده با افزایش ۶.۵ برابری به ۱۷۳ هزار و ۱۹۱ تُن رسیده است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: میزان ترانزیت کالا‌های نفتی نیز با رشد نزدیک به ۱۳ برابری به بیش از ۷۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در مدت چهار ماهه امسال شمار شناور‌های ورودی بالای یک هزار تن به بندر بوشهر با افزایش ۳۴ درصدی به ۲۴۰ فروند و آمار ورودی شناور‌های زیر یک‌هزار تُن با افزایش ۲۱.۶ درصدی به ۴۲۸ فروند شناور رسید.

شکیبی‌نسب یادآور شد: شمار مسافر‌های ورودی و خروجی بندر بوشهر نیز در مدت یاد شده ۷ هزار و ۹۰۵ نفر گزارش شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه