پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۶۲۲
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۳
اقتصاددریایی - مدیر پروژه ساماندهی سواحل جزیره کیش از ساخت و ساز‌های جدید در حریم ۶۰ متر دریا انتقاد کرد.

انتقاد از تجاوز به حریم سواحل کیش

به گزارش اقتصاددریایی، علی اکبری با اعلام مخالفت شدید از هرگونه تصرف و ساخت و ساز در محدوده حریم ۶۰ متر دریا در جزیره کیش، اظهار کرد: مخالف هرگونه ساخت و ساز و دست‌درازی با هر بهانه‌ای به حریم ساحل و دریا هستیم.

وی با اشاره به ساخت مضیف (کپر‌های سنتی با کاربری گردشگری) در یکی از سواحل ماسه‌ای جزیره کیش، بیان کرد: گام اصلی طرح اولیه ساماندهی سواحل، با جابه‌جایی کلوپ‌ها و آزادسازی حریم در محدوده ۶۰ متر و اصلاح مسیر دوچرخه و پیاده‌رو برداشته می‌شود.

مدیر پروژه ساماندهی سواحل جزیره کیش خاطرنشان کرد: در این طرح، در خصوص شاخص‌های عمومی ناظر بر بهره برداری از فعالیت‌ها و فضا‌های گردشگری ساحلی مواردی مانند طرح معماری ارزشمند، تناسب امکانات، تجهیزات، فضا و ابنیه با ظرفیت عملکردی فعالیت‌ها، فضا‌های گردشگری ساحلی و تجهیز ابنیه و فضا‌های خدماتی با امکانات و وسایل استاندارد و به روز بین‌المللی از دیگر برنامه‌های طرح ساماندهی سواحل جزیره کیش است. اکبری تصریح کرد: تناسب کادر فنی با خدمات و رعایت اصول بهداشتی و پاکیزگی کلیه فضا‌های گردشگری و همچنین استفاده از پالت رنگی نوار ساحلی و آراستگی فضای سبز و عدم استفاده از گونه‌های مهاجم و حفاظت گونه‌های بومی نیز از دیگر مسائلی قابل توجه در این پروژه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه