پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۶۵
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۰
اقتصاددریایی -به دلیل وجود گرمای شدید در کل کشور و رطوبت بالا در استان گیلان شرایط سختی برای بخش کارگری پدیدار شده است که به پاس تقدیر از زحمات این قشر زحمتکش، گفت و گوی صمیمی توسط خبرنگار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان صورت گرفت.

همراه با کارگران مجتمع بندری انزلی در گرما و رطوبت طاقت فرسا

به گزارش اقتصاددریایی، در طول تاریخ کارگران تاثیر بسزایی در رشد و پیشرفت جوامع داشته و از شریف ترین طبقات اجتماع محسوب می شوند.

پیامبر (ص) به کار و تلاش و کسب روزی حلال سفارش بسیار کرده‌ و از سوی دیگر حضرت علی (ع) با فعالیت در کشتزار، عرق جبین می‌ریخت تا کارگران برخود ببالند که امامشان پای به پای آنها نیز بر کار کردن همت میگمارد، پس بی شک یکی از نقش های پررنگ و پاک جامعه را می توان کارگری دانست.

امروز نیامدیم فقط به تعریف و تمجید از کارگری بپردازیم و فقط تاول دستانهای آنان را ببینیم و بگذریم بلکه می خواهیم دردها و زخم های دل آنها را نیز بشنویم و به قلم بیارویم.

در همین راستا با چندین کارگر در محوطه بندری به گفت و گو پرداختیم تا حال و احوال آنها را در این روزهای گرم و طاقت فرسا جویا شویم.

فصل بهار را دوست دارم

تعمیرکار پمپ هیدرولیک جرثقیل کاتو در مورد گرمای حاکم بر گیلان و هوای شرجی آن، عنوان کرد: کار در گرما و سرما سختی های خود را به همراه دارد اما خدایی امسال خیلی گرم تر است.

وی افزود: در بخش تعمیرات در سرما کار کردن خیلی دشوارتر از کار در هوای گرم است ، تصور کنید موتوری از جنس فلز که کاملا یخ زده را باید تعمیر کنیم اما با همه این تفاسیر به شخصه هوای بهاری بدون باران را میپسندم.

نان حلال بر قلب انسان تاثیر می گذارد

راننده تک مستر حامل کالای خطرناک نیز گرمای امسال را بسیار ناخوشایند دانست و گفت: بنده در طول شیفت کاری، مستقیم زیر نور آفتاب هستم و وقتی کلافه و خسته می شوم از بطری شربتی که همسرم برایم درست کرده استفاده می کنم.

وی ادامه داد: با تمام وجود برای فرزند و همسرم کار می کنم تا نانی حلال بر سر سفره خانواده خود ببرم زیرا معتقدم نان حلال و حرام بر قلب انسان و فرزند تاثیر می گذارد.

سرگیجه یا کلمن آب!

اپراتور چرثقیل نیز ابتدا در مورد کار خود، خاطرنشان کرد: در حال تخلیه ذرت از کشتی و بارگیری آن بر روی کامیون های به منظور انتقال به سیلوهای غلات هستم.

وی با اشاره به گرمای هوا و تاثیر آن بر فعالیت ها، اذعان داشت: بدون شک که بی تاثیر نیست به طور مثال کلمن آبی پر شده از یخ به همراه دارم و اگر چند دقیقه یکبار آن را استفاده نکنم احساس سرگیجه خواهم داشت.

پدر زحمتکش و تهیه جهیزیه

کارگر ساخت کانال آب و برق در محوطه بندری نیز اظهار داشت: ما در کانال هستیم و کمی سایه وجود دارد ولی خب تابستان است و گرم.

وی اضافه کرد: هر کاری سختی ها و دشواری های خودش را دارد اما چون در حال تهیه جهیزیه دخترم هستم تلاشم را بیشتر و هر سختی را با دل به جان میخرم.

با انرژی کار می کنیم

کارگر عملیاتی حاضر در یکی از اسکله های مجتمع بندری انزلی با اشاره به کار خود، گفت:در حال آماده سازی پالت سنگ به منظور بارگیری در کشتی هستیم تا به کشورهای دیگر صادر شود.

وی تصریح کرد: گرمای امسال بسیار عجیب است و برای ماهایی که از ابتدای شیفت در زیر تابش مستقیم آفتاب هستیم قابل ملموس تر است اما در زمان ظهر و زمان هایی که میزان تابش و گرما به بیشترین حالت خود میرسد کمی استراحت می کنیم و با انرژی کار را ادامه می دهیم.

رب داریم ولی تخم مرغ نه

راننده لیفتراک کنستانتره رب نیز برخلاف بقیه گرما را دوست داشته و بیان داشت: ویتامین D که در نور خورشید وجودداشته خیلی هم مفید است و در این موضوع ، نعمتی نهفته است.

وی در مورد کار خود با مزاح گفت: اکنون در حال تخلیه و بارگیری کنستانتره رب گوجه فرنگی هستم و اگر تخم مرغ داشتیم با هم می توانستیم املتی درست کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه