پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۱۳
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۴
اقتصاددریایی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از افزایش ضریب ایمنی اسکله‌ها و بنادر استان بوشهر خبر داد و گفت: خروج شناور‌های غرق شده در سواحل استان بوشهر در راستای پاکسازی و دگرگون نمودن چهره اسکله‌ها در بنادر استان از اقدامات مهم محسوب می‌شود.

افزایش ضریب ایمنی اسکله‌ها و بنادر استان بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی، اکبر پورات موفقیت‌ها و پیشرفت‌های دولت سیزدهم در بخش‌های ساحلی و دریایی را برشمرد و اظهار داشت: پیگیری اجرایی کردن دستورالعمل جلوگیری از صید ترال و تصمیم‌گیری در خصوص رفع موانع توقیف شناور‌های صید صنعتی فانوس ماهیان که منجر به ایجاد تحول بزرگ در اقتصاد دریا محور شد از جمله اقدامات است.

وی احیای ۱۵ هزار فرصت شغلی دریایی، رونق مشاغل مرتبط و رضایتمندی قشر عظیمی از ساحل‌نشینان را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: تقویت زیرساخت‌ها و افزایش ضریب ایمنی اسکله‌ها و بنادر استان بوشهر، خروج شناور‌های غرقی به منظور پاکسازی و دگرگون کردن چهره اسکله‌ها و بنادر استان از دیگر اقدامات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برطرف کردن مشکل جامعه صیادان در زمینه تمدید مجوز فعالیت قایق‌های صیادی خبر داد و بیان کرد: همچنین اجرای طرح شناسنامه دار کردن قایق‌های بدون هویت در راستای ساماندهی شناور‌ها و انضباط بخشی به تردد‌های دریایی در آب‌های داخلی و سرزمینی و اجرای طرح افزایش قدرت موتور قایق صیادی تا حداکثر ۱۵۰ اسب بخار در استان بوشهر از دیگر طرح‌ها است.

پورات از انهدام سه باند کلان قاچاق سوخت با توقیف سه فروند شناور و کشف مقدار ۱۶۳ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ درصدی کشف کالای قاچاق در استان را شاهد بوده‌ایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه