پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۲۹۲
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۰
اقتصاددریایی - معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ارتقای ایمنی و بهبود و بهینه سازی کارایی سیستم‌های الکتریکی، ارت و سیستم اتصال به زمین کلیه پست‌های برق و ساختمان‌های مهم حیاتی در بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و شهرک مسکونی بندر چابهار اندازه‌گیری و ایمن سازی شد.

ایمن سازی سیستم‌های

به گزارش اقتصاددریایی،هادی مومنی افزود: این پروژه نه تنها به بهبود کیفیت سیستم‌های الکتریکی منجر خواهد شد بلکه ایمنی تجهیزات و تأسیسات را نیز به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.

مومنی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان تضمین ایمنی سیستم‌های الکتریکی در مکان های حساس مانند برج کنترل دریایی، ساختمان های اداری، مدارس، مجموعه‌ ورزشی، درمانگاه‌ شهرک مسکونی بندر و پمپ‌بنزین است و اجرای این پروژه از بروز خطرات احتمالی برق گرفتگی جلوگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این اقدامات در راستای تعهد به ارائه خدمات برقی مطمئن و ایمن به جامعه بندری انجام شده است.

همچنین مرتضی نورشهرکی، مدیر پروژه‌های برقی بندر چابهار، در تشریح جزئیات فنی این پروژه گفت: این پروژه شامل اندازه‌گیری و بهینه‌سازی سیستم‌های اتصال به زمین (ارتینگ) در تمامی پست‌های برق و ساختمان‌های مهم بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و همچنین شهرک مسکونی بندر است.

وی با تأکید بر اهمیت فنی و ایمنی این پروژه اظهار کرد: پروژه انجام شده، یک اقدام حیاتی برای بهبود کیفیت و ایمنی سیستم‌های الکتریکی در بندر است و با هدف تضمین تخلیه ایمن جریان‌های اضافی به زمین و کاهش خطرات ناشی از وقوع صاعقه و نوسانات الکتریکی انجام شده است.

نورشهرکی در ادامه گفت: اجرای این پروژه با استفاده از تجهیزات مدرن همچون دستگاه‌های تست مقاومت زمین و سیستم‌های پایش، در مکان‌های حساس و پرریسک مانند برج کنترل دریایی، ساختمان های اداری، مدارس، استخر، سالن‌های فوتسال و بدنسازی، درمانگاه‌ و پمپ‌بنزین صورت گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه