پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۰۰۸
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۴
اقتصاددریایی - دومین تفاهم‌نامه سرمایه گذاری احداث کارخانه روغن کشی و تصفیه دانه‌های روغنی با هدف افزایش ظرفیت تولیدی و اشتغال زایی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در بندر امیرآباد به امضا رسید.

سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث کارخانه روغن کشی در بندر امیرآباد

به گزارش اقتصاددریایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این باره توضیح داد: کارخانه تصفیه دانه های روغنی، در زمینی به مساحت 24 هزار و 573 متر مربع و به ارزش 2 هزار میلیارد ریال با ظرفیت تولید سالانه 80 هزار تن اجرا و احداث خواهد شد.

محمد علی موسی پور گرجی با بیان این دومین تفاهم نامه سرمایه گذاری است که در سال جاری در بندر امیرآباد به امضا رسیده است، اظهار کرد: بندر امیرآباد با داشتن اراضی وسیع پشتیبانی و بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل چند وجهی از جمله اتصال به شبکه ریل سراسری، در کانون توجه تجار و سرمایه گذاران قرار دارد و خوشبختانه در طی سالیان اخیر اقدامات خوبی در حوزه های مختلف سرمایه گذاری صورت پذیرفته که شاهد رشد جذب سرمایه گذار دراین بندر هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد خاطرنشان کرد: بنادر شمالی کشور علی الخصوص بندر امیرآباد به دلیل موقعیت استراتژیک، بهترین و آسان ترین مسیر برای تولید و ایجاد ارزش افزوده محصولات و نهاده محسوب می شود که می تواند محصولات نهایی را به مقاصد کشورهای عراق ، افغانستان و کشور های حوزه خلیج فارس صادر و یا ترانزیت کند.

سرمایه گذار بخش خصوصی نیز با اشاره به همچنین وضعیت بسیار خوب زیرساختی در مجتمع بندری امیرآباد برای سرمایه گذاری در حوزه احداث کارخانه روغن کشی و تصفیه دانه های روغنی، ابراز امیدواری کرد تا این سرمایه گذاری بر اساس برنامه زمان بندی به بهره برداری برسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه