پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۹۲۴
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۵۴
اقتصاددریایی - با امضای قرارداد همکاری بین اداره کل گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد، بزودی دستگاه ایکس- ری کامیونی در محوطه عملیاتی این بندر نصب و راه ‎اندازی می‏ شود.

بندر امیرآباد به دستگاه ایکس- ری کامیونی تجهیز می‌شود

به گزارش اقتصاددریایی، مدیرکل بندر امیرآباد گفت: با راه اندازی دستگاه ایکس- ری در این بندر، همه کالاهای ترانزیتی صادراتی و وارداتی با دقت رصد خواهد شد و ورود و خروج کالا ها شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

محمد علی موسی پور گرجی توضیح داد: برای انجام این کار زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع در اختیار گمرک قرار گرفته و به زودی عملیات نصب این دستگاه توسط یک شرکت دانش بنیان و تحت نظر گمرک آغاز خواهد شد.

موسی پور با بیان اینکه نصب دستگاه ایکس – ری کامیونی در مبادی ورودی گمرکات به کنترل و جلوگیری از قاچاق کالا کمک شایانی می کند، افزود: این دستگاه قادراست کلیه کالاها حتی کانتینر را به صورت دربسته رصد کنند.

وی گفت: مدت زمان اجرای این پروژه یک سال طول خواهد کشید و در سال 1404 ، بهره برداری از این فناوری رسما آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: با جایگزین کردن تکنولوژی ایکس – ری به جای روش های دستی و سنتی ، سرعت ورود و خروج کشنده ها و کامیون افزایش می یابد و امکان تجزیه و تحلیل محموله ها هم با سرعت بالا برای اپراتور مقدور می شود که این کار باعث کاهش صف و ترافیک کامیون‌ ها در بندر و افزایش دقت در بازرسی از محموله ‌ها می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه