پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۵۸۹
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۲۲:۱۳
 اقتصاددریایی - مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: انجام مطالعات پهنه بندی محیط زیستی و ارزیابی ریسک زیستگاهی استقرار صنایع در مناطق ساحلی دریایی مکران در استان هرمزگان انجام شده و در استان سیستان و بلوچستان نیز در حال اتمام است.

اتمام مطالعات محیط زیستی استقرار صنایع در سواحل مکران

به گزارش اقتصاددریایی، محمد طالبی متین در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: طی سالهای اخیر شاهد توجه ویژه دولت مبنی بر توسعه سواحل مکران هستیم که همین امر نگرانی‌هایی را در راستای آسیب‌های احتمالی وارده بر محیط زیست منطقه ناشی از فعالیت‌های توسعه‌ای ایجاد کرده است.

مدیر‌کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: در همین راستا توسعه و تغییر کاربری اراضی ساحلی، به خصوص در نتیجه ساخت و ساز‌های ساحلی و توسعه شهری، می‌تواند منجر به از بین رفتن زیستگاه‌های حیاتی دریایی شود.

وی افزود: همچنین تهدید تخریب مناطق مستعد و بسترهای مناسب برای تولیدمثل و تغذیه زیستمندان دریایی و زیستگاه‌های وابسته در سواحل مکران نیز در پی فعالیت‌های توسعه‌ای وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: در همین راستا، انجام مطالعات پهنه‌بندي محيط زيستي و ارزيابي ريسك زيستگاهي استقرار صنايع در مناطق ساحلي دريايي مكران در استان هرمزگان انجام شده است.

طالبی متین تاکید کرد: طی این مطالعات صورت گرفته محدوده‌های مجاز و ممنوع برای توسعه در سواحل با روش‌های علمی و بازدیدهای میدانی مشخص شده است که تا حدود زیادی از وارد شدن آسیب های زیست محیطی به مناطق ساحلی و دریایی همزمان با انجام فعالیت‌های توسعه‌ای جلوگیری خواهد کرد.

مدیر‌کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: مطالعات پهنه بندي محيط زيستي و ارزيابي ريسك زيستگاهي استقرار صنايع در مناطق ساحلي دريايي مكران نیز در محدوده سواحل استان سيستان و بلوچستان نیز در حال اتمام است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه