پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۰۵۱
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۰
 اقتصاددریایی -  رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: به همت جمعی از دوستداران محیط زیست، زباله‌های جا مانده از مسافران نوروزی در حریم تالاب استیل جمع آوری شد.

پاکسازی تالاب استیل آستارا از زباله

به گزارش اقتصاددریایی، محمد رضا سلامی ریک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فراخوان اداره محیط‌زیست شهرستان مرزی آستارا و با حضور و مشارکت دوستداران محیط زیست، هلال احمر، شهرداری و بخشداری مرکزی، حاشیه تالاب استیل آستارا و سایت گردشگری این تالاب از وجود زباله و سایر پسماندهای رها شده مسافران نوروزی پاکسازی شد.

وی افزود: در این اقدام در حدود یک تن زباله و سایر پسماندها از حاشیه این تالاب جمع آوری و با همکاری خدمات شهری شهرداری آستارا به سایت زباله شهری منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با بیان اینکه سالانه چندین هزار گردشگر داخلی و خارجی از تالاب استیل بازدید می‌کنند از گردشگران و بازدیدکنندگان این تالاب زیبا خواست تا از آلوده کردن محیط زیست با رها سازی زباله‌ها و پسماندها خودداری نمایند.

تالاب استیل آستارا یکی از تالاب‌های آب شیرین و شکار ممنوع کشور با حدود ۱۳۸ هکتار مساحت است که علاوه بر زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری، تأمین کننده آب کشاورزی بخشی از مزارع شالیزاری منطقه نیز می‌باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه