پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۵۹
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۵
بالا بردن رشد مو یکی از راه‌ها برای داشتن مو‌هایی پرپشت و زیبا است. برای افزایش رشد مو‌هایتان کافی است تعدادی از مواد غذایی را به لیست غذایی روزانه تان اضافه کنید.

رشد مو

بوق خبر - ظاهر مو، چه برای مردان و چه برای زنان اهمیت زیادی دارد. در این مطلب به چند ماده غذایی مفید برای سلامت مو اشاره شده است.

تقویت رشد مو با چای سبز، گردو

پلی فنولز و امگا ۳ در این مواد غذایی علاوه بر تقویت قلب و مغز، باعث شادابی مو هم می‌شود. اگر دچار شوره سر هستید، سر خود را با چای سبز شستشو دهید تا از بروز قارچ‌های شوره زا پیشگیری شود.

تقویت رشد مو با میوه

میوه‌هایی با رنگ‌های شاد مانند هلو، توت فرنگی، انبه، کیوی و گوجه فرنگی غنی از ویتامین C است. این ویتامین برای تولید کلاژن که در ساختار مو نقش دارد، ضروری است. علاوه بر آن، ویتامین C پوست را نیز سفت می‌کند.

تقویت رشد مو با لوبیا، غلات سبوس دار و مواد غذایی سالم غنی از ویتامین B

ویتامین‌های B به ویژه B۶ و اسید فولیک، در خون رسانی به فولیکول‌های مو موثر است. این ویتامین رشد مو را تقویت و ریزش مو را کند می‌کند.

مواد غذایی دیگر غنی از ویتامین B شامل لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، دانه سویا، مغز میوه و تخم مرغ است.

تقویت رشد مو با سبزی‌های سبز پررنگ

اسفناج و کلم بروکلی منبع عالی ویتامین‌های A و C است که در تولید چربی طبیعی پوست سر که نرم کننده طبیعی نیز به حساب می‌آید، موثر است.

تقویت رشد مو با دانه کنجد

در طب چینی برای تیره نگه داشتن طولانی‌تر مو از دانه کنجد استفاده می‌شود.

تقویت رشد مو با آواکادو

میوه و روغن آن از تولید دی هیدرو تستوسترون (DHT) که فولیکول‌های مو را از بین می‌برد، پیشگیری می‌کند.

رشد سریع مو با ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسید‌های چرب امگا-۳ است، که این ماده مغذی به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و رشد مو را تحریک می‌کند.

مطالعات علمی مختلف نشان داده اند که در صورت مصرف این نوع از اسید‌های چرب به مدت یک سال به جریان تلوژن کمک خواهد کرد، که مرحله استراحت فولیکول‌ها پس از کاتاژن است. پس، مصرف مواد غذایی سرشار از اسید‌های چرب امگا-۳ به تقویت رشد مو کمک خواهد کرد. همچنین، ماهی سالمون سرشار از ویتامین B۱۲ و آهن است که به رشد مو کمک می‌کنند.

رشد سریع مو با مرغ

گوشت مرغ سرشار از پروتئین حیوانی است، که ماده‌ای اساسی برای تولید کراتین محسوب می‌شود. کراتین حدود ۸۰ درصد از مو را تشکیل می‌دهد. اگر به مدت دو تا سه ماه با کمبود این پروتئین مواجه باشید، رشد مو با نرخ طبیعی متوقف شده و ریزش آن آغاز می‌شود. گوشت‌های دیگر نیز می‌توانند به افزایش میزان پروتئین حیوانی دریافتی ما کمک کنند، که از آن جمله می‌توان به گوشت بوقلمون اشاره کرد.

رشد سریع مو با بادام

بادام سرشار از ویتامین E است، که این ماده مغذی برای فعال کردن رشد و تقویت مو نیاز است. مصرف ۲۰ بادام در روز برای تامین ۷۰ درصد از مقدار مصرف توصیه شده ویتامین E کفایت می‌کند. همچنین، بادام سرشار از دیگر مواد مغذی ضروری برای رشد و محافظت از مو است، که از آن جمله می‌توان به بیوتین، اسید‌های چرب و ویتامین‌های B اشاره کرد.

رشد سریع مو با صدف چروک

صدف‌های چروک از جمله مواد غذایی خوب برای مو محسوب می‌شوند. آن‌ها سرشار از ماده معدنی روی هستند که به رشد سریع‌تر مو و درخشش هرچه بیشتر آن کمک می‌کند. تنها با مصرف یک صدف چروک می‌توانید مقدار مصرف توصیه شده روزانه از ماده معدنی روی را تامین کنید.

اگر هر روز نمی‌توانید صدف چروک مصرف کنید، از دیگر گزینه‌های سرشار از روی می‌توان به گندم، انجیر، و گوشت گاو اشاره کرد، که رشد مو را بهبود می‌بخشند.

رشد سریع مو با دانه کدو تنبل

دانه‌های کدو تنبل سرشار از ویتامین‌های B هستند، که برای رشد مو و همچنین ظاهر بی نقص آن عنصری اساسی محسوب می‌شوند. برای پیشگیری از ریزش مو، می‌توانید روغن دانه کدو تنبل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به لطف ویژگی‌های آن، این روغن مکملی خوب برای برطرف کردن مشکلات مو است.

رشد سریع مو با لوبیا‌ها

لوبیا از محتوای بالای آهن سود می‌برد، که یکی از مواد مغذی اساسی بدن برای تقویت رشد مو است. یک وعده لوبیا تقریبا نیمی از مقدار مصرف توصیه شده روزانه آهن را تامین می‌کند. همچنین، لوبیا سرشار از روی و کولین است که برای تنظیم گردش خون در پوست سر ضروری هستند.

رشد سریع مو با تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است و همچنین از محتوای بالای ویتامین B۱۲ سود می‌برد. اگر به طور منظم تخم مرغ مصرف کنید، رشد مو با آهنگی سریع‌تر و قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.

مواد غذایی که مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود

همان گونه که برخی مواد غذایی به رشد قوی‌تر و سریع‌تر مو کمک می‌کنند، برخی مواد غذایی دیگر می‌توانند سلامت مو را در معرض خطر قرار دهند.

_ چربی حیوانی؛ زیرا باعث تولید DHT بیشتر می‌شود و در نتیجه به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند.
DHT به فولیکول‌های مو در مردانی که به طور ژنتیکی به ریزش مو مستعد هستند، آسیب می‌رساند.

_ مواد غذایی پالایش شده و آن‌هایی که از محتوایی بالای قند و کربوهیدارت‌ها برخوردار هستند از آن جمله محسوب می‌شوند.

_ برخی محصولات غذایی که موجب نفخ، تغییر در سطوح هورمونی و افزایش احتمال عفونت‌های قارچی می‌شوند، به طور مستقیم در توانایی رشد مو اختلال ایجاد می‌کنند.

_ قند و استرس از بزرگترین عوامل موثر در ریزش مو محسوب می‌شوند. این شرایط شامل آسیب دیدن فولیکول‌های مو می‌شود، که از رشد مو جلوگیری می‌کند.

_ البته، این به معنای آن نیست که تمام قند‌ها را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف کنید، زیرا ویژگی‌های دیگری را ارائه می‌کنند، اما باید نسبت به مصرف بیش از اندازه توجه داشته باشید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه