پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۴۵۹
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۶
اقتصاددریایی - به گزارش رکنا به نقل از روزنامه آلمانی «دی ولت». آزمایش این موشک که قادر به حمل کلاهک هسته ای بود، با شلیک نیروی دریایی بریتانیا از زیردریایی شکست خورد. رسانه های انگلیسی گزارش دادند که یک موشک ترایدنت ۲ مجهز به کلاهک پس از پرتاب از زیردریایی هسته ای HMS Vanguard شکست خورد و در سواحل فلوریدا به دریا سقوط کرد.

آزمایش موشکی زیردریایی هسته ای بریتانیا با شکست مواجه شد

به گزارش اقتصاددریایی،وزارت دفاع تایید کرد که یک “ناهنجاری” در جریان آزمایش در ۳۰ ژانویه رخ داده است. در نتیجه، اشتباه این بود که این یک ضربه آزمایشی بود. این وزارتخانه گفت، با این حال، بازدارندگی هسته ای، سنگ بنای دفاع بریتانیا، “ایمن و موثر” باقی می ماند.

به گزارش سان، موشک طبق برنامه با استفاده از گاز فشرده در لوله پرتاب پرتاب شد، اما پس از آن، تقویت کننده های مرحله اول مشتعل نشدند و Trident، مجهز به کلاهک های ساختگی، در دریا فرو رفت و غرق شد. اسکای نیوز به نقل از یک منبع گفت که این پرتاب اگر واقعا با کلاهک هسته ای انجام می شد موفقیت آمیز بود.

اسکای نیوز از “شکست شرم آور” برای نیروی دریایی سلطنتی صحبت کرد. این دومین آزمایش ناموفق موشک هسته ای تریدنت بود. خطایی قبلاً در سال ۲۰۱۶ رخ داده بود. سان گزارش داد که هم وزیر دفاع گرانت شاپس و هم فرمانده نیروی دریایی بن کی در کشتی ونگارد حضور داشتند تا شاهد این آزمایش باشند. مخالفان نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند.

این زیردریایی یکی از چهار زیردریایی به نام ونگارد است که از دهه ۱۹۹۰ در خدمت بوده است. این زیردریایی ها در دهه ۲۰۳۰ با زیردریایی های کلاس Dreadnought بزرگتر جایگزین خواهند شد. طبق کتابخانه مجلس عوام، آنها بین ۳۱۰۰۰ فروند در دسترس هستند. و ۴۱۰۰۰ میلیون پوند (بین ۳۶۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ میلیون یورو) برای این منظور.

روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داد که در ژوئن ۲۰۱۶ پرتاب آزمایشی موشک هسته ای توسط نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا در سواحل ایالات متحده آمریکا شکست خورد.

در مقاله روزنامه “سان” منبعی که نام وی را فاش نکرده است، می گوید: موشک از زیردریایی خارج شد اما با فاصله کمی از آن به داخل آب سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، تحقیقات بریتانیا برای کشف محل وقوع نقص فنی و بازیابی فناوری پیشرفته موشکی از بستر دریا در حال انجام است.

قرار است وزارت دفاع انگلیس در مجلس عوام بیانیه ای مکتوب درباره وضعیت تسلیحات هسته ای این کشور ارائه کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه