پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۲۶۵۳
۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰
محققان می گویند حمام آب گرم، استفاده از نوعی بالش خاص و مصرف قرص و دارو برای همه افراد در راحت خوابیدن شب کارساز نیست. مصرف میوه و سبزیجات در داشتن یک خواب لذت بخش و آرام بخش شبانه بسیار موثر است.

خواب

بوق خبر - نتایج یک بررسی جدید نشان داده است پیروی از رژیم غذایی سالم، می‌تواند مهم‌ترین عامل در خواب راحت شبانه باشد.

محققان تاکید می‌کنند حمام آب گرم، استفاده از نوعی بالش خاص و مصرف قرص و دارو را برای خواب راحت در شب فراموش کنید و جایگزین این موارد به مصرف میوه و سبزیجات توجه کنید.

مطالعات نشان داده‌اند که حدود یک سوم مردم در انگلیس از بی‌خوابی رنج می‌برند؛ به این معنی که برای به خواب رفتن یا ماندن در خواب تلاش می‌کنند و حدود دو میلیون نفر به قرص‌های خواب آور متکی هستند.

استفاده از راه‌هایی نظیر خواندن کتاب قبل از خواب و دوش آب گرم اغلب ناموفق هستند و به افراد در تجربه بهتر خواب شبانه کمکی نمی‌کنند؛ اما تعداد فزاینده‌ای از تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است راه ساده‌تری برای بهبود خواب وجود داشته باشد و آن بهبود خوراکی هایی است که افراد مصرف می‌کنند.

در حالی که مدت‌ها است مشخص شده که نوشیدنی‌ها و غذا‌های حاوی کافئین ممکن است خواب را مختل کنند؛ به نظر می‌رسد که برخی از گروه‌های غذایی از جمله میوه‌ها، سبزی‌ها و حتی برخی نان‌ها ممکن است اثر معکوس داشته باشند.

این یافته از بررسی مطالعاتی بود که اخیراً در مجله Annual Review of Nutrition منتشر شده است.

ماری پیر، دانشیار پزشکی تغذیه در دانشگاه کلمبیا در نیویورک و یکی از نویسندگان مقاله گفت: "ما دریافتیم که پیروی از یک رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی میوه و سبزی، به علاوه حبوبات و نان‌های سبوس دار، منجر به خواب با کیفیت بهتر خواهد بود. "

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
تبلیغات متنی
چاپ کارتن
پیشخوان روزنامه