به گزارش اقتصاددریایی، براساس این گزارش «وینسنت کلرک»، مدیرعامل مرسک در این زمینه گفت: وقت زیادی نداریم، شرکت Maersk قصد دارد به انتشار خالص صفر درصد گازهای گلخانهای تا سال ۲۰۴۰ میلادی دست یابد و با پنج کشتی متانول سبز در آب و ۲۰ کشتی دیگر در دست سفارش به عنوان پیشرو در انتقال انرژی سبز مطرح باشد.«کلرک» در ادامه گفت: شرکت مرسک از دولت آمریکا خواسته که از قانون کاهش تورم برای تشویقِ استفاده از سوخت سبز استفاده کند، همانطور که برای بخش صنعت حملونقل هوایی انجام شده است.
«ونکاتش علاگیریسمی» افسر ارشد زنجیرۀ تأمین Nike در این رویداد از دولتها خواست تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند، زیرا هیچکس به تنهایی قادر نیست این کار را انجام دهد.«Saba Takidar» شریک ارشد تجاری مرسک نیز در این نشست گفت: برای هموار کردن زمین بازی به قوانین و مقررات نیاز داریم. کل اکوسیستم سوخت باید تغییر کند.در ادامه این گزارش آمده است شرکت مرسک قصد دارد تا ۶۰ کشتی دیگر را با کشتیهای دوگانه سوز جایگزین کند که با سوختهای تجدیدپذیر از جمله بیومتان مایع کار میکنند. بحث تولید سوختهای کم آلاینده از منابع تجدید پذیر بسیار مهم و بحث برانگیز است.کشتیهای مرسک قادرند با سوخت بیودیزل کار کنند؛ سوخت جایگزینی که سالها در دسترس بوده است، اما هنوز هم بخش کوچکی از سوخت دریایی را تشکیل میدهد.