پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۹
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۰:۱۱
موی بینی صرفاً نخستین خط دفاعی بینی دربرابر عوامل نامطلوب خارجی است. پشت آن‌ها مژک‌ها قرار دارند، رشته‌های مویین بسیار کوچکی که مدام به عقب و جلو حرکت می‌کنند.

موی بینی

بوق خبر - همانطور که می‌دانید وظیفه اصلی مو‌های بینی پالایش مواد اضافی هوایی است که تنفس می‌کنیم. در واقع اینطور می‌توان گفت که مو‌های بینی همانند فیلتر هوای اتاق عمل می‌کنند. آن‌ها ذرات گرد و غبار، ویروس ها، باکتری‌ها و مواد سمی را به دام می‌اندازند تا ما در بازدم یا عطسه آن‌ها را بیرون بدهیم.

گاهی اوقات تراکم بیشتر مو‌های بینی می‌تواند یک مزیت باشد. براساس یافته‌های پزشکی احتمال ابتلا به آسم در افرادی با مو‌های بینی کم پشت، سه برابر بیشتر از کسانی است که مو‌های بینی پرپشتی دارند. اما این واقعیت پزشکی دلیل بر آن نمی‌شود که جلوی رشد بی رویه مو‌های بینی خود را نگیریم.

موی بینی صرفاً نخستین خط دفاعی بینی دربرابر عوامل نامطلوب خارجی است. پشت آن‌ها مژک‌ها قرار دارند، رشته‌های مویین بسیار کوچکی که مدام به عقب و جلو حرکت می‌کنند. این مژک‌ها گرد و خاک و مولکول‌های مضر احتمالی را به سمت گلو جارو می‌کنند. در آنجا این مواد به شکل قطره کوچکی از مخاط جمع می‌شوند که ما آن را سرفه می‌کنیم یا قورت می‌دهیم. در صورت قورت دادن، اسید معده بخش اعظم این مواد مضر را بطور کامل نابود خواهد کرد.

اما همانطور که گفته شد عده‌ای نیاز دارند تا به فواصل زمانی مشخص مو‌های خارج شه از بینی خود را که ظاهری نامطلوب به آن‌ها می‌بخشد را بچینند یا کوتاه کنند. بهتر است بدانید کندن مو‌های بینی بصورت خشن و بدون احتیاط کار خطرناکی است. از آنجایی که بینی محیط استریلی نیست این کار می‌تواند منجر به بروز عفونت‌های ناخوشایندی شود.

برای همین توصیه می‌شود در صورتی که از بلند شدن مو‌های بینی خود رنج می‌برید می‌توانید از دستگاه‌های موزن بینی که سایز‌های کوچک و قابلیت‌های مختلف دارند استفاده کنید. این دستگاه‌های مو‌های جلویی بینی را بطور کامل و با ریتمی یکنواخت بر می‌دارد تا کمترین آسیب به سیستم تنفسی و مجرای داخلی بینی وارد شود.

گردآوری و تنظیم: زنبیل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه