پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۱۲۴
۲۶ مهر ۱۴۰۳ | ۱۸:۲۶
رییس سازمان شیلات کشور خبرداد:
رییس سازمان شیلات کشور گفت: ۱۴ طرح زیرساختی حوزه شیلات و آبزی پروری در سواحل مکران استان سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.
۱۴ طرح زیرساختی شیلات  در سواحل مَکُران اجرا می شود
به گزارش اقتصاددریایی، سید حسین حسینی در بازدید از مزارع شیلات شهرستان سلسله استان لرستان اظهار کرد: توسعه سواحل مکران و توسعه برنامه های دریامحور به عنوان یکی از ماموریت‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا برنامه توسعه دریامحور نیز مدون و به ستاد ملی ارائه شده است که امید می رود هدفگذاری ۹۵۰ هزار تن آبزی پروری و ۸۵۰ هزار تن حوزه صید و در مجموع ۱.۸ میلیون تن تولید آبزیان را در پایان برنامه هفتم توسعه به سرانجام برسانیم.
حسینی عنوان کرد: سال گذشته ۲۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار از کشور صادر شد که این میزان در ۶ ماهه نخست امسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.
وی شناسنامه‌دار کردن مزارع و شناسه‌دار کردن محصولات را از مباحث مهم حوزه شیلات عنوان کرد و افزود: این مهم به تطبیق آمار و استانداردسازی محصولات کمک می‌کند همچنین ایجاد زنجیره‌های ارزش به عنوان یکی از موضوعات اساسی و مغفول مانده صنعت کل کشور در دستور کار قرار گرفته است.
رییس سازمان شیلات کشور تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور ۱۱ استان از جمله لرستان برای تکمیل زنجیره ارزش انتخاب شده اند که این رویکرد در این استان با ایجاد بزرگترین بازار تخصصی آبزیان غرب کشور تقریبا در حال تکمیل می باشد.
حسینی با اشاره به افزایش ۵.۸ درصدی آبزی پروری و صید طی سه سال اخیر افزود: در این مدت یک میلیون و ۴۱۸ هزار تن تولید آبزیان شامل ۶۴۰ هزار تن آبزی پروری و ۷۷۸ هزار تن صید و صیادی محقق شده است.
وی اضافه کرد: ۲۶۱ هزار نفر در حوزه شیلات کشور شاغل هستند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر با بیش از ۱۲ هزار شناور در حوزه صیادی و مابقی در حوزه آبزی پروری هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه