پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۴۰
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۲
اقتصاددریایی - مجری طرح پرورش ماهی در دریا از صادرات ماهیان پرورشی به امارات و قطر خبر داد و گفت: مابقی تولیدات پرورش در دریا در بازار‌های داخلی به مصرف می‌رسد.

صادرات ماهیان پرورشی خلیج فارس و خزر به امارات و قطر

به گزارش اقتصاددریایی، محمد رنگرز جدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه تولیدات پرورش در قفس به کشور‌های امارات و قطر صادر می‌شود، گفت: مابقی تولیدات پرورش در دریا در بازار‌های داخلی به مصرف می‌رسد.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا با اشاره به فعالیت ۴۰ مزرعه پرورش ماهی در دریا طی چند سال اخیر از راه اندازی ۳۰ مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا خبر داد و گفت: این مزارع با استقرار ۸۶ قفس جدید در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر ایجاد شده‌اند که در مجموع هم اکنون شاهد فعالیت ۷۰ مزرعه پرورش ماهی در خلیج فارس و دریای خزر هستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: با این ۳۰ مزرعه جدید، مجموع ظرفیت تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ماهی در دریا ایجاد شده است که نقش مهمی در توسعه این صنعت مهم شیلاتی خواهد داشت.

رنگرزجدی در ادامه گفته‌های خود در خصوص میزان ذخیره سازی در مزارع پرورش ماهی در دریا، تصریح کرد: بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳۵۶ قفس دریایی طی فصل پرورش ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود از صدور ۳۰۲ فقره پروانه تأسیس مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا در خلیج فارس و دریای عمان با ظرفیت تولید ۲۳۶ هزار و ۵۵۰ تُن خبر داد.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا تصریح کرد: همچنین ۳۳ فقره پروانه بهره برداری مزرعه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید ۴۱ هزار و ۶۰۰ تُن در هفت استان ساحلی کشور صادر شده است.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا در ادامه همچنین به تسهیل صدور مجوز‌ها با تدوین و تصویب شیوه نامه "صدور، پایش و ابطال مجوز‌های پرورش ماهی در محیط‌های محصور دریایی "اشاره کرد و گفت: این امر نقش مهمی در توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا طی سه سال گذشته داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: همچنین تشکیل کارگروه فرعی تدوین و تهیه پیش نویس استاندارد ملی سازه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی گامی مهم در این صنعت به شمار می‌رود که موفق به تحقق آن شدیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه