پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۵۴
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۵
اقتصاددریایی - دکتر رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مقدار کل صید میگوی دریایی در آب‌های استان بوشهر از تاریخ ۱۶ مرداد تا تاریخ ۱۶ شهریور ماه مجموع صید قایق و لنج به میزان ۵۷۱ تن بوده است.

صید میگوی دریایی خلیج فارس به ۵۷۱ تن رسید

به گزارش اقتصاددریایی،مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: از این میزان میگوی صید شده ۴۴۰ تن میگوی صورتی و ۱۴۰ تن میگوی سرتیز صید شده است.
به گفته وی، قیمت میگوی صورتی در ابتدای فصل صید ۳۷۰ هزار تومان و در حال حاضر ۵۲۰ تا ۵۴۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین برای میگوی سرتیز قیمت از ۱۶۰ هزار تومان شروع و در حال حاضر به کیلویی ۲۶۰ هزار تومان رسیده است.
عباسپور نادری خاطرنشان ساخت: طبق گزارش استان در مدت مشابه سال قبل میگوی صورتی ۴۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد که البته میگوی سرتیز رقم افزایشی دارد.
به گفته وی، بر‌اساس نتایج گشت‌های تحقیقات جهت بررسی ذخیره میگو که طی تیر ماه و اوایل مرداد ماه انجام شد در نهایت تاریخ شانزدهم مرداد ماه به عنوان زمان شروع صید میگوی دریایی خلیج فارس در محدوده آب‌های استان‌های بوشهر و خوزستان اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه میگو در سبد اقتصادی صید صیادان نقش قابل توجه و ارزش بالایی دارد، گفت: گونه اصلی و هدف صید در آب‌های بوشهر گونه ببری سبز و در خوزستان گونه ببری و سبز است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: در راستای مدیریت ذخایر میگوی دریایی و جلوگیری از صید غیرمجاز در دوره قبل از شروع صید، یک دوره زمانی خاص تحت عنوان دریا‌بست اجرا شد که طی این مدت هیچ شناور‌های مجوز ورود به دریا را نداشت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های نظارتی با شیلات همکاری لازم را دارند تا شاهد شرایط بهتری برای جلوگیری از صید غیرمجاز و در نهایت بهره برداری پایدار از دریا باشیم.
وی یادآور شد: صید میگوی دریایی در آب‌های استان‌های خوزستان و بوشهر تا زمانی که بر‌اساس گشت‌های تحقیقاتی از سوی پژوهشکده میگو اعلام می‌شود، ادامه خواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، به طور متوسط هر ساله بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان صید میگوی دریایی خلیج فارس در محدوده استان‌های بوشهر و خوزستان به طول می‌انجامد.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان این که گونه‌های ببری و موزی ارزش اقتصادی بالاتری دارند، اذعان داشت: معمولاً گونه‌های سفید و خنجری به مصرف تازه خوری می‌رسد و گونه ببری فرآوری و بسته بندی می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: عمده صید میگو در استان هرمزگان گونۀ موزی، استان بوشهر گونۀ ببری و در استان خوزستان گونۀ سفید است؛ هر ساله بخش اعظم صید میگوی خلیج فارس به استان‌های بوشهر و خوزستان اختصاص دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه