پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۲۹
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۹
اقتصاددریایی - مجری طرح پرورش ماهی در دریا از پرورش انواع فیلتر‌های زیستی مانند صدف، جلبک و گیاهان آبزی در اطراف قفس‌های دریایی و نیز پرورش انواع کفزیان ارزشمند و اقتصادی مانند خیار دریایی، توتیا، ستاره دریایی و .. در بستر دریا به عنوان بخشی از چشم انداز صنعت پرورش آبزیان در دریا طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

پرورش انواع صدف و گیاهان آبزی در اطراف قفس‌های دریایی

به گزارش اقتصاددریایی،محمد رنگرز جدی در گفتگو با اشاره به اهمیت توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس، اظهار داشت: به همین منظور چشم انداز‌هایی جهت توسعه این صنعت در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده اشت.
مجری طرح پرورش ماهی در دریا از پرورش انواع فیلتر‌های زیستی مانند صدف، جلبک و گیاهان آبزی در اطراف قفس‌های دریایی و نیز پرورش انواع کفزیان ارزشمند و اقتصادی مانند خیار دریایی، توتیا، ستاره دریایی و .. در بستر دریا به عنوان بخشی از چشم انداز صنعت پرورش آبزیان در دریا طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

وی تأکید کرد: همچنین پرورش انواع گونه‌های ماهیان بومی در قفس در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر نیز در چشم انداز برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است.

وی اشاره به فعالیت ۴۰ مزرعه پرورش ماهی در دریا طی چند سال اخیر از راه اندازی ۳۰ مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا خبر داد و گفت: این مزارع با استقرار ۸۶ قفس جدید در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر ایجاد شده اند که در مجموع هم اکنون شاهد فعالیت ۷۰ مزرعه پرورش ماهی در خلیج فارس و دریای خزر هستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: با این ۳۰ مزرعه جدید، مجموع ظرفیت تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ماهی در دریا ایجاد شده است که نقش مهمی در توسعه این صنعت مهم شیلاتی خواهد داشت.
رنگرزجدی در ادامه گفته‌های خود در خصوص میزان ذخیره سازی در مزارع پرورش ماهی در دریا، تصریح کرد: بیش از شش میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳۵۶ قفس دریایی طی فصل پرورش ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود از صدور ۳۰۲ فقره پروانه تأسیس مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا در خلیج فارس و دریای عمان با ظرفیت تولید ۲۳۶ هزار و ۵۵۰ تن خبر داد.
مجری طرح پرورش ماهی در دریا تصریح کرد: همچنین ۳۳ فقره پروانه بهره برداری مزرعه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید ۴۱ هزار و ۶۰۰ تن در هفت استان ساحلی کشور صادر شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه