پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۶۱۳
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مرداد، ۳۵ هزار تُن کالا‌های غیرنفتی در بنادر سه گانه آبادان، چوئبده و اروندکنار تخلیه و بارگیری شده است.

تخلیه و بارگیری ۳۵ هزار تُن کالا‌های غیرنفتی در بنادر سه گانه آبادان

به گزارش اقتصاددریایی، کامبیز مالکی‌زاده با اعلام این خبر افزود: کاه حبوبات، آبزیان پرورشی، مصالح ساختمانی، موادغذایی، قطعات یدکی، لاستیک، وسایل مکانیکی و اقلام ته لنجی از مهمترین کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در بنادر سه گانه آبادان بوده است.
وی افزود: بیشترین حجم تجارت خارجی بنادر سه گانه آبادان با کشور‌های کویت، امارات متحده عربی، قطر و عمان توسط شناور‌های بومی صورت گرفته است.
مالکی زاده از روند رو به افزایش تجارت خارجی در بنادر سه گانه آبادان خبر داد و افزود: حجم تجارت خارجی در بنادر آبادان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد رشد داشته است.
مدیر بنادرو دریانوردی آبادان ابراز امیدواری کرد روند تجارت خارجی در بنادر سه گانه آبادان در ماه‌های پیش رو تداوم داشته باشد.
بنادر آبادان و اروندکنار از طریق آبراه اروندرود و بندر چوئبده از طریق آبراه بهمنشیر به آب‌های خلیج فارس متصل می‌شوند.
بنادر چوئبده و اروندکنار نزدیک‌ترین بنادر کشور به کویت محسوب می‌شوند.
بنادر سه گانه آبادان پس از اینکه در دوران دفاع مقدس به شدت آسیب دیدند پس از پایان جنگ تحمیلی به تدریج فعالیت بندری و تجاری خود را با بازسازی زیرساخت‌ها، شروع کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه