پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۹۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۷
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی امروز یکشنبه در تالاب شادگان روستای صراخیه اهواز رها شد.

رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان خوزستان

به گزارش اقتصاددریایی، مرتضی سوری افزود: استان خوزستان براساس سالنامه آماری شیلات ایران در سالهای اخیر رتبه های اول و دوم تولیدآبزیان در منابع آبهای داخلی کشور را کسب کرده است.
وی اضافه کرد: مهمترین اهداف بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی خوزستان با تأمین بچه ماهی مورد نیاز برای بازسازی ذخایر آبزیان استان، رشد تولید آبزیان و رونق صید و صیادی در جوامع ساکن اطراف منابع آبی، توسعه اشتغال و بهبود معیشت مردم منطقه، کمک به بالا رفتن سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان، ترویج ماهیگیری تفریحی و راه اندازی صنعت توریسم و رونق گردشگری محقق می‌شود.
مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اهمیت ارزیابی ذخایر و ارائه راهکارهای مدیریتی در راستای بهره‌برداری پایدار از ذخایر گونه های اقتصادی و بومی گفت: عملیات بازسازی ذخایر آبزیان هر ساله بر اساس تلفیق الگوی علمی و تحقیقاتی و برگزاری کمیته های تخصصی این اداره کل و پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور هدف‌گذاری می‌شود.
سوری افزود: پس از برنامه‌ریزی در ۲ مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی استان و برآورد حجم و شرایط فیزیکی و شیمیایی آب در همه منابع آب‌های داخلی و بررسی همه جانبه وضعیت تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه سدها و براساس ماموریت‌های سازمانی عملیات رهاسازی کپور ماهیان و ماهیان بومی در فصول مختلف سال در منابع آبی مستعد اجرایی می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه