پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۴۴
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۸
اقتصاددریایی - مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: با پهلوگیری ۲۲۹ فروند کشتس تجاری در بنادر نوشهر و فریدونکنار، ورود کشتی‌های باری به بنادر مازندران در ۴ ماه گذشته از سال جاری، رشد ۶۰ درصدی داشته است.

رشد ۶۰ درصدی ورود کشتی‌های تجاری به بنادر مازندران در ۴ ماه گذشته

به گزارش اقتصاددریایی،سعید کیا کجوری با تشریح عملکرد 4 ماهه در بخش امور دریایی افزود: از آغاز سال جاری تا کنون تعداد کشتی های تجاری وارده به بنادر نوشهر و فریدونکنار 229 فروند بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 60 درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه در 4 ماهه امسال یک هزار و 498 فقره اسناد دریانوردی شامل گواهینامه های مهارت، شایستگی و جانبی و همچنین شناسنامه های دریانوردی در این اداره کل صادر شده است، تاکید کرد: در این مدت به میزان 110 نفرآزمون دوره های دریانوردی محدود و 45 مورد بازدید و نظارت بر دوره های آموزشی، در مراکز آموزش دریانوردی تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران انجام شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، اجرای موفق طرح های ایمنی سفرهای نوروزی دریایی ، بازدید و نظارت بر 90 ایستگاه گردشگری دریایی فعال در سطح استان مازندران، نجات جان 12 نفر طی هشت عملیات جستجو و نجات دریایی را از مهم ترین اقدامات انجام شده در بخش دریایی اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

کیا کجوری همچنین نظارت بر ساخت دو فروند شناور تفریحی دارای طول بیش از 12 متر، صدور 81 مورد انواع گواهینامه قایق و شناور، انجام 60 مورد بازرسی تأیید اصالت انواع شناور و قایق، دریافت صد در صدی مواد زائد کشتی های متقاضی، صدور 821 فقره گواهینامه سلامت پزشکی توسط پزشکان معتمد تحت نظارت اداره کل را از دیگر اقدامات شاخص حوزه دریایی در 4 ماهه امسال برشمرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه