پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۴۸۰
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۸
اقتصاددریایی - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از رشد ۲۴۰ درصدی پرورش ماهی در قفس خبرداد و گفت: در حوزه پرورش ماهی در قفس میزان تولیدات از ۴۲۰۰ تن به ۱۲۸۰۰ تن رسیده است.

رشد ۲۴۰ درصدی پرورش ماهی در قفس

به گزارش اقتصاددریایی، عادل شهرزاد در جمع رسانه‌ها ضمن تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی و شیلات اظهار کرد: استان هرمزگان یکی از استان‌هایی است که تقریباً تمام شهرستان‌های آن، فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی و شیلات را دارد.

وی افزود: برای افزایش میزان تولید، حجم سرمایه‌گذاری در این بخش و در شهرستان‌های مختلف صورت گرفت که در نتیجه آن شاهد افزایش بسیار خوب تولیدات کشاورزی و شیلاتی در استان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه شیلاتی با توجه به نوار ساحلی طولانی استان، دارا بودن ۱۴ جزیره و مرکز اقتصاد دریامحور کشور، در حوزه پرورش میگو از ۸۰۰۰ هکتار مزرعه پرورش میگو، به ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار رسیده‌ایم که رشد چشمگیری داشته است.

شهرزاد با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه آبزی‌پروری در استان هرمزگان، ادامه داد: در حوزه پرورش ماهی در قفس نیز از ۴۲۰۰ تن به ۱۲۸۰۰ تن رسیده‌ایم که رشدی بالغ بر ۲۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد: این موارد تنها بخشی از پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه شیلات استان بوده و علت اصلی آن نیز توجه به خطوط و نوار ساحلی استان برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، استعدادیابی و ظرفیت‌یابی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: در مدت سه سال اخیر سه مرکز تولید لارو ماهی و میگو برای حفظ ذخایر دریایی ایجاد شد که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بالای ۴۰ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه بازسازی ذخایر آبزیان و همچنین ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در نوار ساحلی اشاره کرد و افزود: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی می‌تواند موجب افزایش جمعیت آبزیان شود که در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی توسط شیلات استان صورت گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه