پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۰۳۱
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۰
اقتصاددریایی - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان شیلات ایران از سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنعت شیلات طی سال گذشته خبر داد.

سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنعت شیلات

به گزارش اقتصاددریایی، سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت شیلات انجام شده که حدود ۸۰ درصد آن توسط بخش خصوصی صورت گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان شیلات ایران از سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنعت شیلات طی سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم امسال شاهد افزایش این رقم باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: این سرمایه گذاری در کل زنجیرۀ ارزش شامل پیش تولید، حین تولید و پس از تولید صورت گرفته است که بخش اعظم آن به حوزه حین تولید مربوط می‌شود.

به گفته وی، برای دستیابی به هدف‌های بلندمدت شیلات و آبزی‌پروری تشکیل زنجیره‌های ارزش، همراهی ارگان‌های دریایی با یکدیگر و راهنمایی برای حضور حداکثری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار سازمان شیلات قرار دارد.

حسینی اذعان داشت: زنجیره ارزش که یک موضوع مغفول مانده بود به دستور وزارت کشور به استانداران ابلاغ شد که در این میان زنجیره ارزش شیلات به ۱۱ استان ابلاغ شد که در نوع خود دستاوردی بزرگ برای بار برای شیلات محسوب می‌شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: سازمان شیلات از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ابعاد مختلف تولید و صید حمایت می‌کند که از آن جمله می‌توان به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت، صدور مجوزها، توسعه زیرساخت‌های بنادر و نیز اعطای سوخت یارانه‌ای اشاره کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه