پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۴۸۴
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۱
 اقتصاددریایی - فرآیندها و کارکردهای سامانه جدید یکپارچه عملیات بندری، با حضور کارشناسان فاوای بنادر خوزستان و بوشهر، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بررسی شد.

فرآیندهای سامانه جدید یکپارچه عملیات بندری بررسی شد

به گزارش اقتصاددریایی، در این نشست کارشناسی دو روزه، علاوه بر مرور فرایندهای وضعیت مطلوب، به اهم تغییرات در فرایندهای سامانه جدید عملیات بندری پرداخته شد و در خصوص اجرای الزامات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی بحث و تبادل نظر گردید.

بر اساس این گزارش، از مهم‌ترین تغییرات فرایندی در استقرار نسخه نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری می‌توان به ارتباط با ذی‌نفعان کالا، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان‌های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

سامانه یکپارچه عملیات بندری به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی خردادماه ماه سال جاری به مرحله اجرایی می‌رسد.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه‌های فعلی سازمان بنادر می‌شود و در تعامل با سایر سامانه‌های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت مؤثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص‌های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان‌های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه