پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۴۲
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۷
از جمله اقداماتی که می‌توانید به منظور پیشگیری از سرقت وسایل گران قیمت خود در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف انجام دهید بکارگیری ترفند‌ها و ایده‌های مختلف به منظور مخفی کردن اشیاء با ارزش است که می‌تواند بسیار کاربردی و پیشگیرانه باشد.

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

بوق خبر - اغلب افراد برای پنهان کردن اشیا قیمتی و باارزش خود به دنبال مخفیگاهی امن به دور از چشم سارقان هستند و این مسئله به گونه‌ای یکی از دغدغه‌های آن‌ها به حساب می‌آید چرا که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی سارقان راه حل‌ها و روش‌هایی کاملا ماهرانه به کار گرفته اند و به سرقت وسایل گران قیمت می‌پردازند.

در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت آگاهی و راهنمایی شما عزیزان به معرفی روش‌ها و ترفند‌هایی کاربردی برای مخفی کردن اشیاء با ارزش بپردازیم.

به طور کلی می‌توان گفت خانه و محل زندگی هر فردی پر از اقصی نقاط  مختلف برای مخفی کردن اشیاء با ارزش بوده که سارقان به هیچ عنوان به آن‌ها توجه نخواهند کرد و به این مکان‌ها پی نخواهند برد. این مکان‌ها بسیار ساده و مطمئن بوده و برای پنهان کردن وسایل گران قیمتی همچون طلا، پول، سکه و … مناسب و ایده آل می‌باشند.

بهترین روش‌های مخفی کردن اشیاء با ارزش

 

ساختن یک کشو با محفظه مخفی

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

برای این کار یک کشوی عمیق انتخاب کرده به گونه‌ای که تغییری که قصد دارید بر روی آن انجام دهید مشخص نباشد. یک چهارم قسمت انتهایی آن را با افزودن یک کفی از مابقی کشو‌ها جدا نمایید. به منظور این کار باید یک تخته متناسب سایز کشو آماده کنید و بر روی جداره کشو چند نوار چوبی باریک بچسبانید تا بدین گونه بتوان کفی متحرک جدید را بر روی آن گذاشت.

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

برای این که بتوانید این کفی متحرک را بردارید بهتر است یک دستگیره برای آن درست کنید، ولی به صورتی که برای سارقان قابل دید نباشد. بدین گونه با برداشتن این کفی متحرک محفظه‌ای برای مخفی کردن وسایل گران قیمت خود دارید.

داخل وسایلی در معرض دید

به عبارت کلی در هر خانه‌ای فضایی وجود دارد که به منظور یک مخفیگاه استفاده می‌شود. به طور مثال به کیس کهنه کامپیوتر، پرینتر قدیمی، اسباب بازی بچه‌ها و … فکر کنید. به منظور این که به مخفیگاه خود دسترسی راحتی داشته باشید یک شی را انتخاب نمایید که بتوانید آن را سریعا باز کرده و برای ایمنی بیشتر وسیله‌ای را پیدا کرده که دسترسی به قسمت داخلی آن از راه باز کردن پیچ امکان پذیر باشد.

شکافتن توپ تنیس

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

برای این کار یک توپ تنیس را از هم باز کنید و اشیا کوچکی همچون سکه‌های قدیمی خود را داخل آن قرار دهید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این توپ را ما بین توپ‌های دیگر قرار ندهید چرا که امکان دارد اشتبا‌ها برای بازی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از محفظه پنهان کابینت‌ها

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

میان هر جفت کابینت کنار هم فاصله‌ای کوچک وجود دارد که می‌توانید از این محوطه استفاده نمایید و بعضی از مدارک و اسناد با ارزش خود را با استفاده از یک گیره از قسمت وسط آن آویز نمایید به گونه‌ای که قابل رویت نباشد. سعی کنید از گیره‌هایی استفاده نمایید که به حد کافی پهن باشند تا مانع سقوط آن‌ها شوند.

ساعت دیواری

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

اشیا کوچک را می‌توان درون ساعت دیواری یا ساعت رومیزی مخفی کرد. البته به طوری که خود ساعت از نوع قیمتی نباشد. این ساعت را در محلی پنهان نکنید چرا که سارقان در ابتدا به جستجوی اشیا پنهان شده می‌پردازند.

استفاده از پریز

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

ممکن نیست که سارقان تمام پریز‌های دیوار را بررسی کنند. به همین خاطر این سوراخ‌های مخفی بر روی دیوار بسیار امن و مطمئن می‌باشند.

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

شما می‌توانید چیز‌های کوچکی همچون جواهرات و پول نقد را داخل آن بگذارید و به راحتی پریز را بر روی آن ببندید.

مخفیگاه داخل پله‌ها

این عمل کمی دردسر دارد، ولی اگر قادر هستید تخته روی یکی از پله‌ها را جدا کرده و آن را از قسمت پشت به لولا مجهز نمایید. این مخفیگاه تقریبا پنهان می‌تواند محل خوبی برای مخفی کردن اشیاء با ارزش شما باشد.

لوله‌های پی وی سی گول زننده

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

در محلی از لوله‌های زیر زمین و بخشی که تمیز می‌باشد مقداری لوله پی وی سی بگذارید و بعد لوله را باز کرده و وسایل باارزش خود را درون آن بگذارید. محل‌هایی که سارقان در ابتدا به آن جا مراجعه می‌کنند را پیدا کرده و از مکان‌های دیگر به عنوان نقاط امن استفاده نمایید.

دفن اشیا قیمتی داخل گلدان

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

برای این کار پول نقدی خود را به صورت رول در آورده و بعد آن را داخل یک بطری کوچک دارو یا هر ظرف نفوذناپذیر دیگری بگذارید تا خیس نگردد و سپس آن را داخل گلدان موردنظر خود دفن نمایید.

به منظور این که دسترسی راحت تری به آن داشته باشید و دست‌های شما زیاد کثیف نشود یک تکه سنگ و یا یک میوه کاج بر روی آن قرار دهید تا نیازی نباشد خاک را خیلی گود نمایید. احتمال این که سارقان به سمت گلدان‌ها بروند خیلی کم می‌باشد.

حیله استفاده از جلد کتاب‌های قدیمی

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

خیلی از افراد کتابخانه‌هایی با انواع کتاب‌های کهنه دارند. می‌توانید تعدادی از این کتاب‌ها را به منظور درست کردن یک مخفیگاه برای اشیا باارزش خود مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که قادر هستید کتاب‌ها را برش بزنید ایرادی ندارد.

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

ولی اگر قادر نیستید می‌توانید از منبت کار‌هایی که مشابه جلد کتاب هستند بهره بگیرید. در صورتی که بخش‌هایی از کتاب قابل دید می‌باشد باید دور اطراف آن را به گونه‌ای پوشش دهید که حالت طبیعی داشه باشد. همینطور بهتر است که آن را داخل کتابخانه و مکانی بالاتر از سطح چشم بگذارید که به راحتی قابل رویت نباشد.

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

کتانی‌های فریب دهنده

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

بعضی از کفش‌ها کفی‌هایی دارند که می‌توان آن را برداشت. می‌توانید به منظور مخفی کردن پول‌های نقد خود کفی کفش را برداشته و پس از مخفی کردن پول نقد دوباره در محل قبلی قرار دهید.

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

مخفی کردن اشیاء با ارزش در خانه

به این صورت یک محل امن برای پنهان کردن پول در روز مبادا خواهید داشت مگر در صورتی که کفش شما به حدی باارزش باشد که سارق دست به سرقت آن بزند.

تهیه یک نقشه گنج

درست کردن چند جای مخفی در خانه موجب می‌شود این اضطراب بوجود آید که برخی از آن‌ها را از یاد ببرید بنابراین به منظور ممانعت از بروز چنین مشکلی باید فهرستی از این محل‌ها آماده نمایید. به این صورت فقط نیاز است که مکان مخفی کردن این نقشه گنج را به ذهنتان بسپارید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظرات بینندگان
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
0
1
آقا دزده ام می تونه این مطلبو سرچ کنه و الان یاد بگیره :)))
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه