پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۲۱۹
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۸
وزیر علوم، تحقیقات و از توسعه رشته‌های دریا محور براساس سیاست‌های اقتصاد دریایی خبر داد و گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت دریا، رشته‌های مرتبط با دریا توسعه داده می‌شود.

توسعه رشته‌های دریایی در دانشگاه‌ها/ توجه ویژه به اقتصاد دریامحور‌ برای افزایش اشتغالزایی

به گزارش اقتصاددریایی، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه کارگاه تولیدی صدف مروارید ساز و خوراکی در بوشهر راه‌اندازی شد اظهار داشت: این کارگاه توسط شرکت دانش‌بنیان در پردیس فناوری دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر کنار ساحل ایجاد شده است.

وی با قدردانی از رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت این شرکت دانش‌بنیان در کنار خلیج‌فارس تصریح کرد: مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان که جوان جسور جهادی هستند از صفر تا 100 فرایند صدف خوراکی و مرواریدساز تکثیر و تولید کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حمایت از هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا پارک‌های علم و فناوری ضمن در اختیار گذاشتن بستر فیزیکی مناسب، حمایت‌های مالی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان انجام می‌دهند.

زلفی‌گل استفاده شرکت‌های دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت دریا، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برنامه‌ریزی است که رشته‌های مرتبط با دریا توسعه داده شود تا از ظرفیت دریا برای توسعه و پیشرفت کشور برای اشتغالزایی و تولید نهایت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز به حمایت‌های فرابخشی است گفت: در برنامه توسعه هفتم مصوبه‌ای در راستای مهارت‌محوری کردن آموزش در نظر است که بخشی از آن در زمینه دریا و دریانوردی است و به محض اینکه برنامه توسعه هفتم ابلاغ شود و براساس تاکید رئیس جمهور دستورالعمل لازم که در حال تدوین است و پس از تصویب در هیئت دولت اجرایی و عملیاتی می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه