پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۸۴۶
۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۶
اقتصاد دریایی- مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به استقبال صیادان از پرورش ماهی در قفس‌های دریایی گفت: استقرار ۴۰ قفس دریایی با تولید ۲ هزار تن و اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر در اعماق دریا از جمله اقدامات بوده که تاکنون ۵۵ درصد اهداف برنامه محقق شده و در روزهای آینده هم در برخی از شهرستان‌ها برنامه افتتاح و ماهی‌دار شدن قفس‌های دریایی را داریم.

استقرار ۴۰ قفس دریایی با تولید ۲ هزار تن ماهی در دریای خزر

به گزارش اقتصاددریایی، آیین ماهی‌دار شدن همزمان قفس‌های دریایی توسط شرکت تعاونی صیادی پره هجرت در شهرستان عباس‌آباد، با تعداد چهار قفس دریایی در داخل دریای خزر توسط شرکت تعاونی صیادی پره هجرت برگزار و در مدار تولید آبزیان قرار گرفت.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران در این زمینه اظهار کرد: ماهی‌دار شدن قفس‌های دریایی با مشارکت تشکل‌های صیادی پره استان در چرخه تولید آبزیان نشان‌دهنده نگرش جدید جامعه صیادی پره نسبت به محیط دریا است.

وی با اشاره به اینکه هر روز شاهد حضور و مشارکت آنان در پرورش ماهی در قفس‌های دریایی هستیم که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشت، افزود: صیادان تعاونی‌های صیادی به این نتیجه رسیدند استفاده از محیط آبی دریا برای پرورش ماهی می‌تواند در توانمندسازی جامعه صیادی و افزایش در آمدی آنان بسیار موثر واقع شود.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ۴هزار و ۲۰۰ نفر صیاد از بهشهر تا رامسر در قالب ۵۴ تعاونی پره از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند، اضافه کرد: سالانه حدود ۳ هزار تن انواع آبزیان دریایی توسط صیادان صید و روانه بازار مصرف می‌شود.

کریم‌زاده تصریح کرد: در سال گذشته با برنامه‌ریزی و هدایت شیلات استان چهار تعاونی صیادی پره برای اولین بار یین استان‌های شمالی در طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی مشارکت داشتند ولی امسال استقبال آنان از این طرح بسیار گسترده شد.

وی با اعلام اینکه ۱۲ شرکت تعاونی صیادی پره قفس‌های دریایی خود در دریا را اوایل همین ماه ماهی‌دار کردند، اظهار کرد: امیدواریم اجرای این طرح در افزایش درآمدصیادان موثر واقع شود.

پرورش ماهی در قفس در دریای خزر

کریم‌زاده به موفقیت‌های شیلات استان در دوسال اخیر در دولت جهادی، انقلابی و مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت: استقرار ۴۰ قفس دریایی با تولید ۲ هزار تن و اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر در اعماق دریا از جمله اقدامات بوده که تاکنون ۵۵ درصد اهداف برنامه محقق شده و در روزهای آینده هم در برخی از شهرستان‌ها برنامه افتتاح و ماهی‌دار شدن قفس‌های دریایی را داریم.

خشایار نوایی مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی پره مازندران نیز اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی یکی از پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت بوده که در شاخص فعالیت‌های اقتصادی استان از نقش و جایگاه مهمی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تقویت اقتصاد دریا محور، شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان امسال وارد میدان سرمایه‌گذاری در طرح‌های پرورش ماهی در قفس‌های دریایی شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه