پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۷۳۲
۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد اقدامات انجام شده در این بندر به منظور جذب پروژه‌های سرمایه‌گذاری، جزییات طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال ساخت و پروژه‌هایی که به مرحله بهره‌برداری رسیده است را تشریح کرد.

جزییات پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد طی سال ۱۴۰۲

به گزارش اقتصاد دریایی، محمدعلی موسی‌پورگرجی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره تقاضای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد، اظهار داشت: احداث ترمینال مکانیزه غلات به مبلغ ۱۲ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ از جمله تقاضاهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد طی شش ماهه نخست سال جاری بود که به مرحله انعقاد قرار رسید.

وی افزود: همچنین احداث محوطه کانتینری به مبلغ ۱ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال نیز عقد قرارداد شد و به زودی زمین جهت ساخت‌وساز تحویل سرمایه‌گذار می‌شود.

اقدامات انجام شده در راستای جذب پروژه‌های سرمایه گذاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در مورد سایر اقدامات انجام شده در راستای جذب پروژه‌های سرمایه گذاری در این بندر، بیان کرد: انجام فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار همراه با ارزیابی توان انجام کار جهت احداث مخازن روغن خوراکی به ظرفیت ۳۶ هزارتن در سه قطعه زمین در مجموع به متراژ ۱۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع صورت گرفت که برای دو قطعه از آن به متراژ ۱۳ هزار و ۳۰۰ متر با ظرفیت ۲۶ هزار تن و مجموع سرمایه گذاری ۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذار تعیین و در مرحله تحویل زمین است و یک قطعه باقیمانده به میزان ۵ هزار متر مربع و ظرفیت ۱۰ هزار تن با پیش‌بینی مبلغ ۴۷۰ میلیارد ریال در مرحله اکران فراخوان سرمایه‌گذاری قرار دارد .

موسی‌پور گرجی ادامه داد: همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای جذب پروژه‌های سرمایه گذاری در این بندر می‌توان به احداث کارخانه آرد به ظرفیت ۴۵ هزار تن و مبلغ ۲۳۳ میلیارد ریال اشاره کرد؛ در عین حال فراخوان شناسایی سرمایه گذار جهت احداث ۴ باب انبار در قالب قرارداد B.O.T جمعا به متراژ ۲۰ هزار مترمربع و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام قرار دارد.

طرح سرمایه‌گذاری بهره‌برداری شده بخش خصوصی

وی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده بخش خصوصی در سال جاری در بندر امیرآباد، گفت: بهره‌برداری دائم از مخازن نگهداری روغن خوراکی به ظرفیت ۲۰ هزار تن و همچنین کارخانه تولید خوراک دام و طیور به ظرفیت ۴۸ هزار تن از جمله موارد قابل اعلام است.

طرح‌های سرمایه گذاری در حال ساخت

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در خصوص طرح‌های سرمایه گذاری در حال ساخت، عنوان کرد: احداث سیلوهای غلات به ظرفیت ۱۲۶ هزارتن و احداث کارخانه تولید تخته فیبر، درب سنگین و کفپوش به ظرفیت ۳۶۶ هزار متر مکعب از جمله طرح های سرمایه گذاری در حال ساخت در بندر امیرآباد است.

موسی‌پور گرجی افزود: همچنین احداث کارخانه تولید مبلمان، تختخواب و کابینت به ظرفیت ۱۴۷ هزار و ۲۹۸ مترمکعب، احداث کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت ۵۰ هزارتن، احداث کارخانه استحصال روغن از دانه های روغنی و خوراک دام به ظرفیت ۳۵۴ هزار و ۸۷۴ تن و احداث کارخانه شماره ۲ آرد بلغور و ذرت به ظرفیت ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن از دیگر طرح های سرمایه گذاری در حال ساخت در بندر امیرآباد طی سال جاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه