پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۵۶۷
۰۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۹:۵۴
میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان خبر داد :
اقتصاددریایی - مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از ایجاد ۶۰ کمپینگ در نوار ساحلی گیلان با تخصیص ۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش اقتصادسرآمد، ولی جهانی مانا اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی در استان گیلان، ساماندهی سواحل استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته است.

کمیپنگ ساحلی در گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از ایجاد ۶۰ کمپینگ در نوار ساحلی گیلان با تخصیص ۳۰ میلیارد تومان خبر داد.وی با اشاره به اینکه پروژه ایجاد کمپینگ‌های ساحلی مذکور آغاز شده است، گفت: بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا سال آینده شاهد اتمام پروژه‌های مذکور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران به نوار ساحلی استان هستیم، اظهار داشت: در همین راستابرنامه‌ریزی‌هایی به طور مرتب جهت ارائه خدمات به گردشگران صورت می‌گیرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در طول نوار ساحلی استان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به تقارن تعطیلات تابستان امسال با ایام محرم و صفر، بیان داشت: به همین دلیل سعی شده تمام برنامه‌های فرهنگی در طول نوار ساحلی استان با محوریت این ایام برگزار شود.

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، قبل از شروع محرم و از ابتدای امسال شاهد اجرای ۱۱۰ جشنواره فرهنگی در ساحل استان با موضوعات میراث ناملموس، فرهنگی، کشاورزی، تاریخی، بازی‌های بومی و محلی، مجسمه‌های شنی و ... در شهرستان‌های ساحلی استان بودیم.

وی از تداوم فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا جهت شنای امن گردشگران در طول نوار ساحلی استان تا پایان تعطیلات تابستانی خبر داد و گفت: در سایر نقاط ساحلی استان که به عنوان نقاط خطر‌آفرین برای شنا معرفی شده‌اند، ناجیان غریق جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی استقرار یافته‌اند.

این مقام مسئول در استان گیلان با اشاره به اینکه در طرح‌های سالم سازی دریا از ظرفیت شهرداران و دهیاران شهرستان‌های ساحلی بهره‌گیری می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه