پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۴۶۱
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۳:۵۷
اقتصاددریایی- توجه به بخش شيلات و ايجاد شهرك شيلاتي علاوه بر ايجاد اشتغال و توسعه منطقه، منجر به افزايش چشمگير توليد انواع آبزيان مي شود.

به گزارش اقتصاددریایی، در نشست مشترك فرماندار اردبيل و مديركل شيلات استان بر ايجاد شهرك شيلاتي و توسعه اقتصادي اين استان تاكيد شد.

تاكيد بر ايجاد شهرك شيلاتي و توسعه اقتصادي استان اردبيل

مديركل شيلات استان در اين نشست اظهار داشت: توجه به بخش شيلات و ايجاد شهرك شيلاتي علاوه بر ايجاد اشتغال و توسعه منطقه، منجر به افزايش چشمگير توليد انواع آبزيان مي شود.

وي با اشاره به ايجاد نخستين شهرك ماهيان زينتي،زالو و جلبك در استان، ادامه داد: اين شهرك با هدف حمايت از توليدكنندگان خرد و افزايش سطح كمي و كيفي محصولات در شاخص استاندارد ملي با قابليت صادرات در اردبيل ساخته مي‌شود.

اله بخش يادآور شد: اين شهرك مشتمل بر ۹۰ مزرعه توليد و تكثير ماهيان زينتي،زالوي طبي و جلبك بوده وايجاد آن يكي از نيازهاي اساسي صنعت شيلات استان مي باشد.

اله بخش افزود: در واقع اين شهركها مصداق واقعي و عيني براي تحقق جهش توليد در بخش كشاورزي محسوب مي­­ شوند.

مديركل شيلات استان با اعلام اينكه سرمايه ­گذاري در شهرك هاي شيلاتي، كاملاً اقتصادي و زود­بازده مي­ باشد، به نقش موثر اين شهرك ها در اقتصاد استان از جمله تحقق جهش توليد، رشد صادرات و ارزآوري، اشتغال بالا و پايدار و افزايش ارزش افزوده محصولات توليدي با ايجاد زنجيره ارزش تاكيد كردند.

اله بخش در ادامه با تشكر از اهتمام و توجه ويژه استاندار ساعي و فرماندار محترم اردبيل به صنعت آبزي پروري و ايجاد شهرك شيلاتي، به برخي موانع پيش روي در ايجاد شهرك‌ شيلاتي اشاره و خواستار حل آنها شدند.

فرماندار شهرستان اردبيل نيز در اين جلسه با اشاره به وجود زير ساخت‌هاي لازم و استقبال سرمايه‌گذاران بخش خصوصي از توليد و پرورش گونه‌هاي متنوع ماهيان زينتي،زالو و جلبك گفت: توسعه اين صنعت و ايجاد شهرك شيلاتي در اردبيل لازم و ضروري است.

اعتماد اعجازي خاطرنشان كرد: مي‌توان با ايجاد شهرك پرورش ماهيان زينتي،زالو و جلبك، علاوه بر ايجاد اشتغال و افزايش توليد، جذب بيش از پيش گردشگران داخلي و خارجي به منطقه را رقم زد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه