پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۴۴۹
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۶
اقتصاددریایی- حجم رسوبات لايروبي شده حدود ۱۴۰ هزار متر مكعب برآورد مي شود.

به گزارش اقتصاددریایی ، لايروبي اسكله صيادي چوئبده به مساحت تقريبي ۴۰ هزار متر مربع اطراف اسكله و عمق ۳/۵ متر نسبت به cd (تراز آب در پايين جزر) در مدت حدود سه ماه و در سه شيفت كاري انجام و به اتمام رسيده است . قرار است اين پروژه در اواخر ماه جاري به صورت قطعي تحويل شيلات استان و تشكل صيادي بهره بردار بندر گردد.

اتمام لايروپي بندرصيادي چويبده خوزستان

 حجم رسوبات لايروبي شده حدود ۱۴۰ هزار متر مكعب برآورد مي شود.
هرچند اجراي اين پروژه؛ مشكل پهلوگيري شناورهاي صيادي را حل كرده است و ناوگان ماهيگيري در پايين ترين جزر هم به راحتي در كنار اسكله پهلو مي گيرند ولي با توجه به حجم آورد رسوب بسيار بالاي رودخانه بهمنشير پيش بيني مي شود كه در فاصله ۳ تا ۵ سال ديگر ؛ اين اسكله دوباره نيازمند لايروبي باشد. با عنايت به كمبود اعتبارات دولتي ؛ ضرورت دارد با جذب سرمايه گذاري بخش هاي غير دولتي ؛ مديريت و نگهداري بندر به صورت موثر دردست بخش غير دولتي باشد تا با لايروبي سالانه كه حداقل فاصله حدود ۹۰ تا ۱۰۰ متري از خط كرانه و تا خط القعر را پوشش دهد ؛ اين بندر هميشه قابل استفاده باشد.
در اين خصوص پيشنهاد معاونت صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران تامين بيل و بارج از اعتبارات دولتي و واگذاري به تعاوني هاي بهره بردار بنادر استان است كه لازم است محوزععاي لازم در اين زمينه اخذ شود.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه