پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۴۲۰
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۳
اقتصاددریایی-در چهارمين مرحله از اجراي طرح عملياتي ضابط در سال جاري، دو پايگاه حفاظت منابع آبزي سجافي و ماهشهر طي گشت مشترك دريايي در آب‌هاي شمال غرب خليج فارس، موفق به توقيف ۱۹ فروند شناور فاقد هويت و دستگيري ۱۱۰ صياد متخلف به اتهام صيد غير‌مجاز آبزيان دريايي و نيز عزيمت به دريا بدون اخذ مجوز صيد شدند.

به گزارش اقتصاددریایی -سرپرست يگان حفاظت منابع آبزي شيلات خوزستان گفت: ۱۹ فروند شناور صيادي فاقد هويت، در جريان گشت دريايي نيرو‌هاي يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات خوزستان در چهارمين مرحله از اجراي طرح عملياتي ضابط توقيف شدند.

توقيف ۱۹ شناور صيادي

 كامران شريفي در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي با اشاره به برخورد قانوني با متخلفان در راستاي حفاظت از گونه‌هاي آبزيان و حفظ تنوع زيستي افزود: در چهارمين مرحله از اجراي طرح عملياتي ضابط در سال جاري، دو پايگاه حفاظت منابع آبزي سجافي و ماهشهر طي گشت مشترك دريايي در آب‌هاي شمال غرب خليج فارس، موفق به توقيف ۱۹ فروند شناور فاقد هويت و دستگيري ۱۱۰ صياد متخلف به اتهام صيد غير‌مجاز آبزيان دريايي و نيز عزيمت به دريا بدون اخذ مجوز صيد شدند.

وي گفت: در جريان بازرسي از شناور‌ها ۱۴۲ لنگر، ۸۱ طاقه تور گوشگير و مقدار ۴۳۰ كيلوگرم انواع آبزيان كشف و ضبط شد.

شريفي با بيان اينكه صيد غيرمجاز با استفاده از روش‌ها و شيوه‌هاي غيراستاندارد و مخرب صورت مي‌گيرد يادآور شد: پرونده تخلفات صيادي براي متهمان تشكيل و به مراجع قضايي معرفي شدند.

 صيد غيرمجاز و فعاليت شناور‌هاي فاقد پروانه و بهره‌گيري از روش‌هاي غيرقانوني صيد همچون ترال از چالش‌هاي صيد و صيادي در مناطق ساحلي خوزستان و آب‌هاي شمال غرب خليج فارس هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه