پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۴۰۴
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۳
نخبگي مسيري است كه افراد در آن بعد از شناسايي، هدايت، توانمندسازي و اثرگذاري به نقطه‌اي مي‌رسند كه بايد از آن‌ها الگوسازي شده و به نسل جوان معرفي شوند.

اقتصاددریایی-روز يكشنبه پانزدهم مردادماه ، دكتر اميني مديركل شيلات استان بوشهر با دكتر ميروكيلي سرپرست بنياد نخبگان استان بوشهر و مهندس فرزام معاون بنياد نخبگان استان بوشهر در محل دفتر مديركل شيلات ملاقات كردند.

 توسعه صنعت شيلات استان بوشهر

مديركل شيلات استان بوشهر در اين ملاقات با اشاره به اينكه الگوسازي و تكريم نخبگان و سرآمدان، بسترسازي براي نخبه پروري است، گفت: نخبگي مسيري است كه افراد در آن بعد از شناسايي، هدايت، توانمندسازي و اثرگذاري به نقطه‌اي مي‌رسند كه بايد از آن‌ها الگوسازي شده و به نسل جوان معرفي شوند.

عقيل اميني در ادامه به ظرفيت طلايي قرارگيري استان بوشهر در كنار خليج فارس اشاره كرد و افزود خليج فارس فرصتي به نام «اقتصاد دريا» را براي اين استان پديد آورده است كه با ظرفيت سنجي، برنامه محوري و هدف گذاري درست مي‌توان چرخه اين اقتصاد را به حركت آورد كه نقش شيلات در اين مسير بر كسي پوشيده نيست.

اميني استفاده از ظرفيت نخبگان براي گام برداشتن در مسير توسعه صنعت شيلات را مهم دانست و افزود: افزايش استفاده از اين ظرفيت مي تواند موجب رشد اقتصادي، بهبود وضعيت معيشت و ايجاد اشتغال و در نهايت افزايش توليد ناخالص داخلي به عنوان اقتصاد دريا محور را به دنبال داشته باشد.

دكتر اميني به استفاده از فن آوري روزي دنيا در صنعت شيلات مخصوصا آبزي پروري اشاره كرد و افزود كشورهاي پيشرفته در علم و تكنولوژي توجه ويژه‌اي به نهاد علم دارند و كشورهايي موفق خواهند بود كه از ظرفيت نخبگان به خوبي استفاده كنند.

مديركل شيلات استان بوشهر به مسيرهاي جديد و روبه رشد شيلات استان مانند پرورش ماهي در قفس و استخرهاي پيش ساخته، پرورش جلبك، كرم نرئيس، صدف خوراكي، زالو ، ماهيان زينتي و همچنين گسترش صنايع تبديلي مانند فرآيندهايي چون عمل‌آوري و فرآوري در بسته‌بندي‌هاي مناسب بمنظور جلوگيري از خام فروشي محصولات شيلاتي اشاره كرد و افزود استفاده از ظرفيت نخبگان مي تواند كمك ويژه و شاياني به شيلات استان در جهت توسعه اين بخش ها داشته باشد.

در ادامه سيده آزاده ميروكيلي اين ملاقات را فرصتي مناسب بمنظور بيان مسائل و دغدغه‌هاي نخبگان مرتبط با حوزه هاي مختلف شيلات دانست و تصريح كرد: مهمترين دغدغه ما افزايش نقش نخبگان در بخش هاي مختلف اجرايي كشور است.

نقش بازويي مشورتي استفاده از نخبگان، طرح دستيار نخبگان، مسائل مربوط به اعطاء تسهيلات به جامعه نخبگان، حضور و تأثير نخبگان در مجموعه‌هاي علمي و صنعتي، لزوم توجه به اقتصاد دانش‌بنيان و حمايت از شركت‌هاي نوپاي دانش‌محور از اهم موضوعات مطرح شده در اين ديدار بود.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه