پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۲۲۳
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۱
کم نیستند خانم‌هایی که پریود منظمی دارند، مشکل عفونت یا کیست تخمدان و فیبروم رحمی نیز ندارند، اما قبل از پریودی و در دوران قاعدگی درد‌های استخوانی را در قسمت‌های مختلف پا و کمر تجربه می‌کنند.

پریود

بوق خبر - بخشی از درد پریود مربوط به استخوان درد است. این درد‌ها در کمر، ران پا، ساق پا و استخوان لگن دیده می‌شوند. قبل از پریود شدن و پایان سیکل ماهانه بسیاری از خانم‌ها این درد‌ها را تجربه می‌کنند. حتی در دوران پریودی این درد‌ها ادامه پیدا می‌کند تا در پایان خونریزی ماهانه درد استخوان‌ها برطرف شوند. این درد‌های استخوانی ناشی از چه هستند؟

پا درد قبل از پریودی نشانه چیست؟

درد‌های خفیف و قابل تحمل پا در قاعدگی جزء درد‌های رایج پریودی در خانم هاست که نشان می‌دهد در سیکل ماهانه تخمگ گذاری اتفاق افتاده است. اگر دردی در قاعدگی نداشتید به این معنا است که تخمک گذاری انجام نشده است. علت پا درد در زمان پریود می‌تواند مربوط به موارد زیر باشد:

• مسائل ارثی
• سبک زندگی (ورزش، رژیم غذایی، ...)
• کاهش قند خون
• تغییرات هورمونی (استروژن بالا در زنان)

این نوع درد‌های قبل از پریود معمولا ۲ روز یا یک هفته قبل از خونریزی قاعدگی شروع شده و با پایان خونریزی برطرف می‌شوند. علت اصلی درد پا در زمان قاعدگی، تغییرات هورمونی است که منجر به خونریزی قاعدگی می‌شود.

علت زانو درد در دوران پریودی

زنان زیادی هستند که زانو درد در پریودی را تجربه می‌کنند. علت زانو درد در دوران پریودی اتفاقاتی است که به خاطر تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می‌شود. در صورت بروز چنین دردی نگران نباشید. می‌توانید با بادکش کردن ساق پا و یا مصرف مسکن درد زانو در قاعدگی را برطرف کنید. به علاوه، همین تغییرات هورمونی و کاهش استروژن و پروژسترون که منجر به قاعدگی می‌شود، می‌تواند علت درد ساق پا هنگام پریودی باشد.

علت درد ران در دوران قاعدگی

در زنانی که به بیماری آندومتریوز مبتلا هستند، ممکن است سلول‌های آندومتر به بیرون از رحم و به سمت عصب سیاتیک رشد کنند. فشار بر عصب سیاتیک می‌تواند علت درد ران در قاعدگی باشد. همچنین ممکن است همین فشار‌ها علت درد کشاله ران در زمان پریودی باشند. این درد‌ها در زمان پریودی و خونریزی در ناحیه لگنی بیشتر از مواقع دیگر اتفاق می‌افتد.

علت درد استخوان لگن در دوران قاعدگی

درد‌های لگنی از جمله درد‌های استخوانی در دوران قاعدگی است که می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. علت درد استخوان لگن در دوران قاعدگی می‌تواند به دلایل زیر رخ دهد:

• عفونت‌های لگنی که گاهی به لوله‌های فالوپ نیز می‌رسد
• ریختن خون قاعدگی به لگن به دلیل ابتلا به بیماری آندومتریوز
در صورت وجود هر یک از دلایل بالا، درد‌های لگنی در زمان قاعدگی تشدید می‌شود. برای تشخیص علت درد‌های لگنی معمولا معاینه لگنی انجام می‌شود.

علت کمر درد در دوران پریودی

کمر درد در زمان پریودی از چند روز قبل از قاعدگی شروع می‌شود. ممکن است درد‌ها خفیف یا شدید باشند. اما کمر درد قبل از پریود نشانه چیست؟

دلیل کمر درد می‌تواند به یکی از عوامل زیر مرتبط باشد:

• دسمینوره:

در این حالت، انقباض‌های شدید رحمی باعث ایجاد درد در شکم، استخوان‌های کمر و بالای ران می‌شود

• آندومتریوز:

آندومتریوز بیماری است که در نتیجه رشد غیرعادی سلول‌های رحمی به سمت بیرون رحم ایجاد می‌شود. آندومتریوز علاوه بر دل درد شدید باعث کمر درد در قاعدگی شده و درمانی ندارد. این درد‌ها از چند روز قبل از پریود شدن شروع می‌شوند.

• انقباضات رحمی:

انقباض‌های رحم می‌تواند باعث دل درد و کمر درد‌های خفیف تا شدید در قبل و حین پریودی شود.

درد‌های خفیف قابل تحمل هستند و می‌توانید به زندگی عادی خود برسید. این درد‌ها خودبخود در پایان قاعدگی از بین می‌رود. اما این درد‌ها در برخی از خانم‌ها تا بعد از پریودی نیز ادامه دارد.

ممکن است گمان کنید باردار شده اید. اما با اطمینان نمی‌توان گفت که علت کمر درد بعد از پایان پریودی، بارداری است. برای اطمینان از این موضوع باید ببینید پریودتان عقب می‌افتد یا نه؟ اگر به تاخیر افتاد تست بتا بدهید تا از بارداری یا عدم بارداری مطمئن شوید.

راه‌های کاهش درد استخوان در قاعدگی

روش‌هایی برای کاهش درد قاعدگی وجود دارند که می‌توانند درد‌های استخوانی شما را قبل و حین پریودی تسکین دهند. برای کاهش درد می‌توانید این روش‌های ساده کاهش درد قاعدگی خانگی را امتحان کنید:

• حرکات یوگا برای کاهش درد قاعدگی

حرکات آرام یوگا می‌تواند درد استخوان در زمان پریودی را کاهش دهد. حرکاتی مثل حرکات کششی کمر می‌تواند کمر درد را در دوران قاعدگی یا پیش از قاعدگی کاهش دهد.

• کاهش درد قاعدگی با ورزش

ورزش در قاعدگی می‌تواند بسیاری از علائم ناراحت کننده از جمله درد را کاهش داده یا رفع کند. در زمان پریودی قاعدتا انرژی کمی دارید، اما ورزش کردن در دوران قاعدگی از هر زمان دیگری مهمتر است. ورزش‌های سبکی مثل پیاده روی می‌تواند به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی یا PMS کمک زیادی کند.

• استفاده از کیسه آب گرم

استفاده از کیسه آب گرم یا حوله داغ می‌تواند به اندازه مصرف قرص‌های ضد درد برای کاهش درد‌های استخوانی پریودی موثر باشد. دوش آب گرم نیز می‌تواند در این مورد موثر باشد.

• ماساژ

ماساژ دادن کمر، ران، زانو و ساق پا با روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون می‌تواند درد‌های شما را کاهش دهد.

• خوراکی برای کاهش درد قاعدگی

با اصلاح رژیم غذایی می‌توانید استخوان درد خود را کاهش دهید. مثلا مصرف غذا‌های پر چرب یا مواد کافئینی را کم کنید. به جای آن مصرف سبزیجات را بیشتر کنید.

مصرف ویتامین ب ۱ و ب ۶، ویتامین E، روغن ماهی، غذا‌های منیزیم داری مثل بادام و اسفناج، کلسیم نیز می‌تواند برای کاهش درد استخوان در این دوران موثر باشد.

• رابطه جنسی

هورمون‌هایی مثل اندورفین به صورت هورمون ضد درد در بدن عمل می‌کنند. داشتن رابطه جنسی در قاعدگی می‌تواند باعث افزایش سطح این هورمون و کاهش درد شود.

• داروی گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

مصرف برخی از گیاهان می‌تواند در کاهش درد‌های قاعدگی موثر باشد. مثلا می‌توانید از گیاهانی مثل زنجبیل، دارچین، نعناع، گل مغربی، قاصدک و ... استفاده کنید.

• خوردن قرص برای کاهش درد قاعدگی‌

می‌توانید از قرص‌های مسکنی مثل بروفن یا ناپروسکن استفاده کنید. این مسکن‌ها ضد التهاب و غیر استروئیدی هستند و می‌توانند درد و التهاب ناشی از پریودی را کاهش دهند. اگر به خوردن دارو تمایلی ندارید، می‌توانید دیگر روش‌های کاهش درد استخوان در قاعدگی را امتحان کنید.

همچنین خواب و استراحت کافی، عدم استعمال دخانیات، کاهش استرس، تمرکز بر تنفس و نفس عمیق کشیدن نیز می‌تواند به کاهش درد و دیگر علائم پریودی شما کمک کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظرات بینندگان
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
2
0
با احترام از این اطلاع رسانی ، یک مسئله مهم و غیر قابل چشم پوشی در این مقاله ، مسئله ای است که در پایان ذکر شده . در رابطه با راههای تسکین درد یک مورد را بیان نمودید تحت عنوان داشتن رابطه جنسی در دوره پریودی ؟؟!!!!
آیا در زمان پریودی داشتن رابطه جنسی حرام نیست ؟؟؟
چرا چنین تجویزی ارائه می دهید ، در حالی که احتمال ارتکاب به حرام برای بانوان نا آگاه از برخی مسائل به وجود میاد .
کار حرام ، حرام است و با این بهانه ها هم حلال نمی شود تا وقتی که راه برای رفع مشکل فراوان است .
این سخن نشانه نا آگاهی از شأن بانوان است ، حتی اگر ترجمه تحت الفظی مطلب باشه .
لطفا در ارئه مطالب دقت داشته باشید .
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه