پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۹۱
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۵
اقتصاددریایی - در پی انحلال ائتلاف 2 M از ابتدای سال ۲۰۲۵ که به جدایی شرکت مرسک و ام اس سی منجر می‌شود، شرکت کشتیرانی مرسک و هاپاگ لوید اعلام کردند یک همکاری جدید بین این دو شرکت از ماه فوریه ۲۰۲۵ شروع می‌شود، هدف این همکاری انتقال سالانه ۳.۴ میلیون کانتینر تا ۳.۷ میلیون کانتینر TEU با ناوگانی متشکل از ۲۹۰ کشتی تا ۳۴۰ فروند کشتی در ائتلافی به نام ALLIANCE Gemini است.

ائتلاف کانتینری جدیدی در راه است

به گزارش اقتصاددریایی، تشکیل ائتلاف جدید جمینی آلیانس و افزایش تعداد کشتی‌ها و میزان حمل کالا‌های کانتینری به شرایط حل بحران دریای سرخ برمی‌گردد. در واقع با حل بحران و با تداوم آن تعداد کشتی‌های به کار گرفته شده این ائتلاف نیز تغییر خواهد کرد.

از اواخر سال گذشته میلادی در پی جنگ اسرائیل و فلسطین شبه‌نظامیان حوثی یمن شرکت‌های کشتیرانی را مجبور کرده‌اند تا مسیر خود را از کانال سوئزو دریای سرخ تغییر دهند و به جای آن به سمت بنادر آفریقا حرکت کنند. در این ارتباط شرکت مرسک تصمیم دارد با همکاری هاپاگ لوید آلمان ائتلافی را با تعداد ۲۹۰ فروند به منظور حمل ۳.۴ میلیون کانتینر تشکیل دهد.

این درحالی است که این شرکت‌ها احتمال می‌دهند تا آن زمان ممکن است بحران دریای سرخ پایان یابد و این ائتلاف بتواند کشتی‌های خود را از طریق دریای سرخ و کانال سوئز عبور دهند.

بر این اساس دو شرکت بزرگ کشتیرانی مرسک و هاپاگ لوید اعلام کردند که اگر بحران در دریای سرخ ادامه یابد این ائتلاف نسبت به افزایش تعداد کشتی‌ها تا سطح ۳۴۰ فروند کشتی برای حمل مجموعاً ۳.۷ میلیون کانتینر را از طریق دماغه امید نیک و بنادر افریقای جنوبی اقدام خواهد کرد.

به گفتۀ شرکت مرسک این دو شرکت متحد در اکتبر سال جاری میلادی اعلام خواهند کرد که آیا انتظار دارند طرح اصلی خود را که متکی بر دریای سرخ و سوئز است، اجرا کنند یا در عوض طرح جایگزین کشتیرانی در اطراف آفریقا با ناوگان بزرگ‌تر را اتخاذ کنند.

بر اساس این گزارش متحد شدن این دو شرکت بزرگ کشتیرانی این امکان را می‌دهد که خدمات بیشتر و انعطاف پذیرتری بالاتری ارائه دهند و عملیات خود را کارآمدتر و با ضریب اطمینان بالاتر ارائه کنند.

در پایان این گزارش آمده است هاپاگ لوید و مرسک هدف بلندپروازانه‌ای را برای ارائه قابلیت اطمینان بالای ۹۰ درصد پس از راه اندازی کامل شبکه تعیین کرده‌اند، به طوری‌که شرکت دانمارکی مرسک ۶۰ درصد کشتی‌ها و هاپاگ لوید آلمان ۴۰ درصد را ارائه می‌دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه